Ga naar inhoud

Tv kaart aanschaffen


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje ben ik al op zoek naar een goedkope, maar toch leuke Tv kaart. Mij oog is gevallen op deze: Leadtek Winfast TV-2000-XP RM Hij is wel erg [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/28539]goedkoop[/url], dus mijn vraag is: heeft iemand ervaring met deze kaart? [url=http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_tv2000xprm_1.html]Hier[/url] is de link naar leadtek zelf. Ik ben verder niet zo erg veeleisend, er hoeft bijv. geen radio op enz. Dus het gaat mij meer om gewoon tv te kunnen kijken, dvd's draaien (in een aparte speler dus, niet die in je pc zit) En om op te kunnen nemen. Weten jullie dus of dit een goede kaart voor mij is?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Is dat soms [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/77055]deze[/url]? Maar ik zoek dus gewoon een goedkoop kaartje die gewoon wel wat leuke dingen kan. Zoals dat kaartje van leadtek die in m'n startpost staat. Ik denk dat ik die binnenkort wel ga kopen, tenzij iemand mij helemaal kan ompraten.
Link naar reactie
Nee, deze bedoelde ik niet, deze gaat zoals ik kan zien alleen tot video cd formaat(mpg1). Ik bedoelde de wintv pvr 150, ik heb hem toen bij gistron gekocht voor plusminus 50 euro, (oem versie), nu zie ik er alleen nog de retailversie staan voor ongeveer 90 euro. Deze kan ook mpg2 (dvd formaat uitspugen, en wat ik ook zeer belangrijk vind, deze spuugt ook gelijk het geluid eruit, deze hoef je voor het geluid niet op degeluidskaart aan te sluiten. De beschreven leadtek zou dit zoals ik heb gelezen op hun website dit ook kunnen, ik ben eigenlijk op het advies/ervaring van de winkelier ingegaan, de leadtek hebben we toen echter niet besproken. misschien een tip om de winkelier of bekenden naar hun ervaringen te vragen met beide merken/types. Over de hauppauge pvr 150 ben ik zeer tevreden, ik heb eerder een pinnacle voor hetzelfde bedrag gehad, diepbedroevend.
Link naar reactie
Ik ben het met je eens dat die pinnacle niet zo heel veel soeps is. Je betaald erg veel. Maar die dingen het behoorlijk weinig functie's bijna geen feature's krijg je erbij en ook die mpeg2 encoder moet je ook nog voor betalen. vandaar dat ik sowieso geen pinnacle wil Ik zoek dus een goedkope kaart. 90 euro vind ik eigenlijk te veel. Vandaar dat ik een goedkope kaart zoek toch met veel functie's. Ik denk dat ik bij Leadtek toch aan het juiste adres ben. Volgens de site heeft die leadtek idd een mpeg 1,2,4 encoder. Verder heeft hij alles wat ik denk te gaan gebruiken. Een radio heeft hij niet, maar dat hoeft van mij ook niet. Een hardwarematige mpeg2 encoder heb ik ook niet echt nodig, want m'n cpu is snel genoeg denk ik. Dat die kaart van jou ook geluid gelijk erbij doet, is voor mij niet erg belangrijk (tenzij je de voordelen ervan kunt noemen) ik vind het namelijk niet erg om even een kabeltje op m'n cd-in aan te sluiten. (ja, ik heb een onboard geluidskaart, dus heb ik geen andere keuze.) Om te vragen of iemand ervaring heeft met de leadtek kaart, had ik dus dit topic geopend. Ook heb ik wat reviews gezocht. En die zijn bijna allemaal ook positief. Dus waarschijnlijk ga ik voor die kaart.
Link naar reactie
[quote:4fba4e8419="Die hard gamer"].............. Dat die kaart van jou ook geluid gelijk erbij doet, is voor mij niet erg belangrijk (tenzij je de voordelen ervan kunt noemen) ik vind het namelijk niet erg om even een kabeltje op m'n cd-in aan te sluiten. (ja, ik heb een onboard geluidskaart, dus heb ik geen andere keuze.)..................................................[/quote:4fba4e8419] Voordeel is de goede synchronisatie ('lipsynchroon') tussen beeld en geluid, doordat beide door dezelfde klok-generator (op een en dezelfde kaart) worden aangestuurd. Slechte synchronisatie is nogal eens een probleem (zie dit forum :( ), hetgeen moeilijk is te herstellen door de niet constante waarde ervan.
Link naar reactie
Maar ik neem aan dat de vertraging tussen het beeld en geluid maar 0,0001 sec. is? Mij lijkt het dan niet echt zichtbaar dat als bv. iemand praat niet synchroom lopen met het geluid, of heb ik het mis? [quote:871b954dbe="Martijn Hogendorf"]Ik heb ook de leadtek kaart, alleen dan met radio er bij. Hij bevalt mij erg goed.[/quote:871b954dbe] Dan heb je dus de Expert of de Deluxe versie toch? Ik heb verder geen radio nodig dus dan is voor mij de 'RM' een betere keuze. Verder schijnt de software wel een tikkie aan de 'speelse' kant te zijn, klopt dat? zijn er verder nog nadelen? of is het verder een prima kaart?
Link naar reactie
Het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij tv kaarten begint meestal zo na 15 a 30 minuten dermate irritant te worden dat mensen op dit forum vragen gaan stellen hoe ze dit kunnen oplossen, je hebt het dan over een verschil van 0.5 seconde en meer. Als je alleen korte stukjes captured zul je het echter niet merken
Link naar reactie
[quote:d11a8fb91f="Die hard gamer"]Maar ik neem aan dat de vertraging tussen het beeld en geluid maar 0,0001 sec. is? Mij lijkt het dan niet echt zichtbaar dat als bv. iemand praat niet synchroom lopen met het geluid, of heb ik het mis? [quote:d11a8fb91f="Martijn Hogendorf"]Ik heb ook de leadtek kaart, alleen dan met radio er bij. Hij bevalt mij erg goed.[/quote:d11a8fb91f] Dan heb je dus de Expert of de Deluxe versie toch? Ik heb verder geen radio nodig dus dan is voor mij de 'RM' een betere keuze. Verder schijnt de software wel een tikkie aan de 'speelse' kant te zijn, klopt dat? zijn er verder nog nadelen? of is het verder een prima kaart?[/quote:d11a8fb91f] Ik heb dacht ik de expert versie. Deze is van goede kwaliteit. ZOwel met beeld als geluid. Ik weet niet wat je met "aan de speelse kant" bedoelt, maar de software ziet er goed uit. Ook is de kaart met teletekst uit te breiden, met nieuwe software.
Link naar reactie
[quote:0d6f991c86="Jaap H"][quote:0d6f991c86="Die hard gamer"].............. Dat die kaart van jou ook geluid gelijk erbij doet, is voor mij niet erg belangrijk (tenzij je de voordelen ervan kunt noemen) ik vind het namelijk niet erg om even een kabeltje op m'n cd-in aan te sluiten. (ja, ik heb een onboard geluidskaart, dus heb ik geen andere keuze.)..................................................[/quote:0d6f991c86] Voordeel is de goede synchronisatie ('lipsynchroon') tussen beeld en geluid, doordat beide door dezelfde klok-generator (op een en dezelfde kaart) worden aangestuurd. Slechte synchronisatie is nogal eens een probleem (zie dit forum :( ), hetgeen moeilijk is te herstellen door de niet constante waarde ervan.[/quote:0d6f991c86] Dat is wat ik ermee bedoel, na verloop van tijd zijn beeld en geluid helemaal uit synchronisatie, geen gezicht. Met mijn nieuwe Hauppauge heb ik hier helemaal geen last meer van, en wat ik al eerder zei, je hebt gelijk mpg formaat, is met de pinnacle ook niet het geval.
Link naar reactie
[quote:ad341a533f="rwilligen"]Het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij tv kaarten begint meestal zo na 15 a 30 minuten dermate irritant te worden dat mensen op dit forum vragen gaan stellen hoe ze dit kunnen oplossen, je hebt het dan over een verschil van 0.5 seconde en meer. Als je alleen korte stukjes captured zul je het echter niet merken[/quote:ad341a533f] Maar als je een snelle pc hebt, maakt dat ook geen verschil? Dus ligt het echt dan aan dat kabeltje wat je moet doorlussen? Er is daarvoor zeker geen oplossing? (behalve een andere TV kaart kopen) @Martijn Hogendorf: Het schijnt dat die software een beetje staat te knipperen aan de rand van het beeld enzo, maar ik denk dat dat een kwestie van smaak is, dus ik maak me daar verder niet druk over. Dat die software nog uit te breiden is maakt het wel erg interessant :) @Drupke: Die Pinnacle kaart kan alleen mpeg1, 2 kan ook maar alleen tegen extra betaling. Dus voor mij is die pinnacle afgevallen.
Link naar reactie
[quote:e37fd140db="Die hard gamer"][quote:e37fd140db="rwilligen"]Het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij tv kaarten begint meestal zo na 15 a 30 minuten dermate irritant te worden dat mensen op dit forum vragen gaan stellen hoe ze dit kunnen oplossen, je hebt het dan over een verschil van 0.5 seconde en meer. Als je alleen korte stukjes captured zul je het echter niet merken[/quote:e37fd140db] @Martijn Hogendorf: Het schijnt dat die software een beetje staat te knipperen aan de rand van het beeld enzo, maar ik denk dat dat een kwestie van smaak is, dus ik maak me daar verder niet druk over. @Drupke: Die Pinnacle kaart kan alleen mpeg1, 2 kan ook maar alleen tegen extra betaling. Dus voor mij is die pinnacle afgevallen.[/quote:e37fd140db] Idd staat hij soms wel is wat te knipperen, maar dit is eerder uitzondering dan regel.
Link naar reactie
De snelheid van je systeem heeft niets te maken met het in of uit sync raken van audio en video. De tv kaart en je audiokaart hebben elk een eigen klokgenerator die niet exact gelijk lopen waardoor feitelijk de 1 dus iets harder loopt dan de ander, dat veroorzaakt de out-of-sync. Bij een geintegreerde kaart lopen dus zowel de audio als de video op 1 en dezelfde klokgenerator waardoor dit probleem niet kan ontstaan.
Link naar reactie
yep. je moet er goed over nadenken wat je precies wilt, als tv programmas opnemen (een hele show) hoog op je lijstje staat dan zou ik een geintegreerde kaart overwegen. Wil je alleen bv muziek-clips van MTV opnemen dan heb je aan de leadtek een prima kaart. Er is overigens software die het probleem probeert te omzeilen door dynamisch de audio sample frequentie aan te passen, het werkt redelijk maar verwacht ook daar geen wonderen van. Google maar op virtualdub sync en je vind hem wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...