Ga naar inhoud

DVR-MS extensie veranderen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort een Windows mediacenter en ik moet zeggen, het werkt perfekt. Maar daar gaat het even niet om. Als ik een tv-opname gemaakt heb dan slaat windows dat op als een DVR-MS op. Best leuk allemaal, maar op die manier is het alleen te bekijken op een mediacenter. Wat ik dus wil is een programma wat deze DVR-MS files kan omzetten naar DIVX of what ever voor extensie.Nu heb ik al wat rond lopen struinen en bij the green button gekeken, maar geen van deze programma's doe hun werk goed. Is er hier nog iemand die een goed alternatief weet voor dit probleem?
Link naar reactie
Toen MCE uitkwam dacht ik; hoe lang zal het duren voordat mensen het door krijgen. Nou dat heeft dan toch nog een tijdje geduurd maar langzaam aan begint het besef te komen; MCE is ruk. Met MCE heeft msoft wederom een nieuw formaat in het leven geroepen alhoewel de techniek erachter gewoon standaart mpeg2 techniek is maar wel verpakt in een nieuw jasje : de dvr-ms container. De container bevat standaart mpeg stromen maar wel omgeven door encryptie. Zo kan de mediaproducent bepalen wat jij met de dvr files mag doen of niet. Plakken,knippen,converteren, het is allemaal door een tv station te verbieden, als ze dat willen. Met de komst van het nieuwe formaat breken min of meer vergelijkbare dezelfde tijden aan als Sateliet-ontvangers in den beginnen hadden met hun opnames. het is wel mpeg2 en lijkt erg op dvd maar het is het net niet en kleine verschillen zijn voldoende om de meeste programmas te doen stranden, deze gaan immers uit van een dvd-vcd of Svcd compatible formaat. Voor sateliet stromen is er ondertussen een erg goede tool om de stroom verliesvrij om te zetten naar gewone mpeg2 en voor dvr-ms zal er vast ook wel zo'n tooltje komen maar ondertussen is het behelpen. Maar waarschijnlijk zal tegen de tijd dat er zo'n tooltje is bij de tv en film studios het besef zijn door gedrongen dat ze opnames van tv onmogelijk kunnen maken als ze dat willen, of er bv geld aan verdien, als ze dat willen. Nou en dat willen ze denk ik wel..... Probeer maar eens op omroep.nl een filmpje te vinden welke je op harde schijf kunt opslaan, je zult het niet vinden vrees ik. tv stations willen helemaal niet dat je "hun" materiaal opneemt, ze willen dat je naar de winkel gaat en daar €32.50 betaald voor een paar afleveringen van friends,seinfeld,starwars of wat dan ook. Die paar afleveringen kun je ook gratis opnemen en met een schotel zelfs in dvd kwaliteit maar daar zal met de verspreiding van MCE langzaam aan een eind aan komen.... Mocht je er meer over willen lezen: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directshow/htm/usingdirectshowwhistler.asp en specifiek: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directshow/htm/aboutthedvrmsfileformat.asp Is wel behoorlijk technisch gereutel.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ik gebruik het programma VideoReDoTVsuite waarmee ik kan converteren naar een aantal formaten, o.a. mpg, mpv,dvd en ts. Ook detecteren reclameblokken en verwijderen mogelijk. Werkt snel. Je kan een bewerkte file ook op dvd branden. Kijk op [url]http://www.videoredo.com[/url] Daar is ook een trial beschikbaar. Kost ca. $ 75
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...