Ga naar inhoud

Videonieuws


Aanbevolen berichten

http://www.ratdvd.dk/index.htm Een zeer interressante techniek die (miz) erg veel potentieel heeft. Verkleint een dvd naar een compact formaat met behoud van de hele dvd structuur, na download is de film weer terug "op te blazen" naar het originele dvd-9,dvd-5 of dvd-r (4.7GB) formaat. Het programma doet volautomatisch wat nu een hoop mensen handmatig doen: een divx downloaden, de subs en een menuutje erbij plakken en de hele bubs weer op dvd branden. Laat ik nu zelf al een tijdje met dit idee hebben rondgelopen: je rukt de mpeg2 met Ifo-edit uit een dvd en bouwt daarbij een lijst van alle frame nummers met daarbij de locatie waar ze op de dvd staan, vervolgens codeer je de mpeg2 naar Xvid en voegt het hele spulletje bij elkaar in 1 map. Na download codeer je de xvid weer terug naar mpeg2 en plaatst de frames volgens de lijst met ifo-edit weer terug waar ze horen. Is iemand me voor geweest :cry: :cry: Maar ja; ere wie ere toekomt: zo fraai uitgewerkt EN met support voor direct afspelen in Mediaplayer was mij nooit gelukt, ik zat nog op het punt van prutsen met een batch scriptje.... :oops:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
HDTV is zoooo MOOOOOI...... FF een lekker makertje (klik): [url=http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/matrixlobby1080.jpg][img:8084ee6c69]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/matrixlobby300x168.jpg[/img:8084ee6c69][/url] Om het in zijn volle glorie te zien moet je in explorer wel de optie " grootte van afbeeldingen automatisch aanpasen" uitzetten.
Link naar reactie
Ja hoor: DVD upsampled naar 1080p via Lanzos3 (klik): [url=http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/matrixlobby1080vandvd.jpg][img:031021085e]http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/forum/thread/matrixlobby300x168vandvd.jpg[/img:031021085e][/url] het verschil lijkt wellicht niet zo heel groot maar dat is juist wel, het optische effect van de echte 1080 met een beamer op een scherm van 2x3 meter is in vergelijking met een pal dvd waanzinnig, je dondert letterlijk van je stoel en kan de eerste paar minuten niet veel meer uitkramen dan euuuuuuhhhhhhhhh. Kijk maar goed naar de details zoals de chinese letters, de bamboe matjes, het offerrande cabinet in het midden van de dojo met bovenop de 5 knopjes en aan iedere zijde 2 pennen enz enz. En let dan ook nog eens op de hoeveelheid beeldinformatie die in de echte 1080 staat en in de dvd. De dvd is een anamorphe 1:2.35 en mist onder en boven gewoon een hele rand aan beeld informatie. Men heeft dus om een 1:2.35 dvd te maken gewoon onder en boven een flinke lap afgesneden waardoor het beeld er breder uit komt te zien maar feitelijk zit je naar minder te kijken. Vooral dat laatste hakt enorm in de beeld kwaliteit want van de 576 horizontale lijnen die het pal dvd beeld heeft worden er zo maar net aan 420 beeldlijnen gebruikt. De ,op zich, prachtige dvd resolutie wordt zo gecastreerd tot een soort ruime videocd resolutie. Over verkoop praatjes en bedrog gesproken.... De breedte van de dvd laat overigens tov de HDTV zien dat er kennelijk NOG meer beeld materiaal in de breedte is want de dvd laat juist daar weer meer zien. Je gaat je dan ook afvragen hoeveel beeld informatie de echte bioscoop film bevat?.......
Link naar reactie
Overigens: over enige dagen verwijder ik deze (eigenlijk offtopic) plaatjes en verhaaltjes om het forum toegankelijk te houden voor de modem gebruikers. Ik vind HDTV zo mateloos intressant dat ik er wellicht binnekort een sticky over open waarin iedereen zijn hdtv ei kwijt kan, dus links naar nieuwtjes,films, trailers maar ook discussie enz enz Mijn eigen ervaring ermee is niet groot; ik heb geen hdtv beamer maar alleen een tijdje mogen kijken naar een beamer van een kennis,(een Epson) en deze is geeneens 1080i maar 720i en ik viel al bijna van mijn stoel. Ik heb zelf een paar HDTV films welke ik op mijn 22" monitor kan bekijken maar ook dan al is het verschil enorm tov een dvd. Echte 1080 projectoren zijn er overigens nog niet tenzij je de 30.000 euro kostende Sony qualia of de 55.000 euro kostende Faroudja meetelt.... Om je een idee te geven over wat voor monsters je het dan hebt: [img:fa6ce3321b]http://www.cine4home.de/tests/projektoren/SonyQualia004/Bild2.JPG[/img:fa6ce3321b] Weegt 40 Kilo schoon aan de haak..... De 1080i matrix waarvan ik hierboven screenshots heb geplaatst is denk ik een omhoog geschaalde 720i aangezien ik ook "echt" 1080i materiaal heb van microsoft en dat toont nog meer detail en is nog een stapje scherper.
Link naar reactie
Idd een heel verschil qua scherpte. Maar wat je wel kan zien is dat wat weggesneden is bij een dvd, ook daarvoor bedoeld was. Je ziet op de HDTV foto onderaan 3 vierkante plekken waar denk ik palen stonden die in het beeld stonden :wink: Bij schuine lijnen zie je nog wel min of meer kartels/lijntjes, dat vind ik minder mooi, maar de vraag is in hoeverre dat opvalt met bewegende beelden.
Link naar reactie
Tja, in dit specifieke geval zie je iets wat tijdens een lopende film niemand opvalt; het decor is kennelijk een stukje verandert-mogelijk om meer ruimte te creeren voor de camera. Maar dat de bioscoopfilm dit ook weldegelijk laat zien daar ben ik van overtuigt en waarschijnlijk laat de bioscoop film wel nog meer zien.... Ik heb zelf al eens in het verleden ontdekt dat de meeste 1:2.35 dvd's niet deugen; ik had al kijkende vaak de indruk dat ik een stuk beeld miste omdat de uitkadering niet deugde(hoofden te groot in beeld,iets wat onder of boven in beeld gebeurt en niet zichtbaar is) en bij the matrix had ik de gelegenheid om dit te controlleren aangezien ik ook de vhs(4:3) tape had. Eea daarover kun je lezen in de MM [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=128786#922955]faq/readme[/url] over beeld aspectratio. Wat mijn punt is; de als "special" (meestal duurder!) verkochte "wide screen" version van een film is een vorm van boerenbedrog; je betaalt extra voor iets dat feitelijk minder is. Als je je hele dvd colectie in een dergelijke "wide screen" version zou willen hebben dan heb ik daarvoor een eenvoudigere en goedkopere oplossing; je plakt twee stroken zwart karton onder en boven over je beeldbuis van je tv en klaar is kees.... Op die manier kun je ook nog "extra breedbeeld" studiosport kijken! :wink:
Link naar reactie
verschil is inderdaad goed te zien tussen beide, ik vind alleen dat die HDTV er een beetje 'blokkig' uitziet op sommige plaatsen (hoofd van rechter persoon). Als je de beelden verder vergelijkt is die HDTV echt veel mooier, vooral de grote vlakken komen er veel scherper uit en de kleuren zijn ook mooier. Het gewone beeld ziet er een beetje uit of er grijs door de kleuren is gegooid en alsof er een blurfilter overheen is gegooid. Die widescreen onzin ben ik volkomen met je eens, alleen kan je lang niet alle DVD's tegenwoordig met de normale 16:9 beeld aspect ratio meer kopen. Daar baal ik dan ook flink van. Zo heb ik de Special Edition Box set van The Lord of the Rings, maar die is in widescreen. De 'normale' editie bestaat wel, maar ben hem nooit tegengekomen in de winkel.
Link naar reactie
De lichte aliasing die in Neo zit komt omdat neo niet helemaal perfect stil staat en de hdtv een soort van telecine 3/2 kent welke gegenereert wordt door "repeat flags" Een hoop technisch gereutel wat er op neer komt dat het lastig is om een 1 frame screenshot te maken aangezien de video van 1080i field based is. Denk maar een beetje aan het interlace effect van video van een tv kaart of uit een mini-dv-camcorder. Het is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk wat er nu precies voor mogelijkheden zijn wat betreft frame op bouw bij hdtv aangezien deze matrix in de ene decoder mode aangegeven wordt als een 23.978 Fps progressive met bovenstaand beeld en in de andere mode van virtualdubmod wordt het een 29.97 fps telecine3/2 movie zonder interlace...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Om dit topic (of in ieder geval het idee er achter) iets actiever te krijgen, heb ik een overzicht van het nieuws aangemaakt. (zie nieuwe sticky) Dit overzicht zal worden aangepast als hier nieuwe informatie verschijnt. Ik ben nog bezig met controle op doodlopende links e.d. Bedankt voor het nieuws, en houd elkaar op de hoogte :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Voor iedereen die zich graag bezig houdt met videobewerking met top of the line programma's, Adobe is weer bezig geweest met ontwikkelen, en ze heeft ook een tijdje geleden Macromedia opgekocht voor een kleine 2 miljard euro. Resultaat, gigantische softwarebundels, waaronder [url=http://www.adobe.com/products/bundles/video_bundle.html]deze[/url]. Als je op de adobe site kijkt staan er bij de losse producten uit deze bundel ook iedere keer flash filmpjes met de innovaties. Er zitten echt een hele hoop nieuwe mogelijkheden in. Als je deze hele bundel volledig installeerd met alle mogelijkheden en opties aan, dan heb je er iets van 35GB voor nodig. :o Verder heb je voor de nieuwe ondersteunde formaten in premiere ook een leuke processor nodig, en voor after effects is een aardig videokaart toch ook wel leuk. Voor Audition mag een rete-goede geluidskaart natuurlijk ook niet ontbreken. Misschien een idee voor dit C!T forum, een kleine upgrade van smilies, ik mis hier toch echt het 'kwijl'-smily.
Link naar reactie
Een kennis van me tipte me over de previews en samples van HD kwaliteit met de H.264 codec voor Quicktime 7 ([url=http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/]linkie[/url]) dat ziet er echt super mooi uit, ik heb alleen het idee dat ik de helft van de frames mis. Maar dat kan ook aan m'n PC liggen, dat heb ik wel vaker met filmpjes en ook met games (daarom game ik bijna nooit). Ligt denk ik aan het feit dat een Athlon XP 2000+ een beetje hard moet werken als het ook nog eens de onboard video en onboard audio moet regelen. Aan het formaat van die samples te zien zijn die ook 2.35:1. Worden dan straks alle true HD TV's ook 2.35:1 (zou wel fijn zijn, neem je gewoon een TV met 1,5m beelddiagonaal, dan kan je ook nog prima 4:3 kijken). Ik moet dan alleen me zelf toch wat meer gaan bedrijven in het kweken van geldboompjes. EDIT: die 2.35:1 klopt niet, dat is maar bij een paar filmpjes, bioscoop trailers. De resoluties zijn als volgt: 480p: 852x480 720p: 1280x720 1080p: 1920x1080 allemaal gewoon 16:9 dus. By the way niet zo heel erg raar dat die HD zo bagger afspeelt op m'n PC, de systeemvereisten zijn best wel hoog voor die H.264 codec in Quicktime 7: http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/recommendations.html En dan nog onboard audio en video, gaat niet echt lukken. :cry: Nog een [url=http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx]linkie[/url] van Microsoft, en zelfs met die specs kom je nog op heel veel forums tegen dat het dan nog niet lekker loopt. Je hebt toch echt wel een flinke PC nodig wil je alles er uit halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...