Ga naar inhoud

van cdi naar dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou willen weten wat er op de CDi staat.. Als het VCD is (DAT), is het direct te converteren met TMPEGEnc. p.s. Voor ongecomprimeerde video heb je een grote schijf nodig.. Ik geloof dat een beetje film (1,5 uur) zo'n 7 TB (7000 GB) groot is.. Ik heb het eens geprobeerd met een muziekvideo (Angel van Massive Attack), na lang ratelen zat m'n schijf vol, en had ik een incomplete AVI van 5 GB. Kan Nero AVI's als MPEG2 branden??
Link naar reactie
Nero kan mpeg2 branden (hij geeft zelfs de juiste coderingen mee) Ik gebrik Nero 5.5.7.2. Ook vcd's branden gaat zonder veel moeite. Nu heb ik onlangs studio 8 aangeschaft; ook hiermee kan je vcd branden en ook dvd. teurgkomend op je vraag een cdi is als volgt verdeeld: AVSEQ01.dat bestand, groot ruim 613 mb, deze staat in een map genaamd MPEGAV. daarnaast is er een VCD map met 2 kleine bestandjes met de extensie VCD. Nu kan ik ze wel inlezen met virual dub (het AVSEQ01.dat bestand, dan opslaan als AVI, ongecomprimeerd, en deze wordt dan ruim 80 gb groot. daarvandaan kan ik wel middels nero een dvd branden. Is er eigenlijk ook een andere methode hiervoor. Tevens wil ik opmerken dat met TMPEGEnc veel problemen met geluid ontstaan, haperingen wel te verstaan en dat dit veel langer duurt dan met Virutal dub. Heeft trouwens iemand al ervaring met de laaste versie van virutal dub?
Link naar reactie
De CDi die je beschrijft bevat exact de bestanden van een VCD.. Het zou mij niets verbazen als je helemaal niets hoeft te doen omdat het al een VCD is.. probeer hem eens in je DVD-speler te draaien, waarschijnlijk pakt hij hem meteen.. Overigens zit er een subtiel verschil tussen DAT en MPG, de één bevat errorcorrectie-data en de ander niet..
Link naar reactie
Helaas. het is niet gelukt; de twee avi bestanden geimporteerd in Studio 8, aan elkaar geplakt en daarvandaan direct laten schrijven naar dvd, na veel rekenwerk waarbij het uiteindelijke bestand ca 2,5 gb zou zijn, komt de melding verkeerd cd medium(??) Deze is nieuw voor mij. Gebruik altijd dezelfde dvd's nooit problemen, 2 keer een andere dvd erin gedaan maar steeds dezelfde melding. Maar nu komt ie, wil ik dit branden vanuit Nero, past het er niet op 6,4 GB. Nu snap ik er even niets meer van. ga dit eens rustig uitzoeken.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Om de boel goed strak te laten verlopen zou je eigenlijk de cd-i moeten rippen met een programma als Isobuster(.com) Deze ript de mpeg uit het dat bestand, dwz hij verwijdert de error correctie en padding waarna je het originele mpeg bestand overhoud. Met dit originele mpeg bestand kan je in principe doen wat je wilt, indien de spec's correct zijn om er een vcd van te maken dan zou je er rechtstreeks zonder conversie een vcd van munnen bakken. Let echter wel op: de spec's voor cd-i en vcd zijn NIET hetzelfde, een mpeg op een cd-i hoeft derhalve niet persee vcd compliant te zijn alhoewel dat wel vaak het geval is, ik heb hier 1 cd-i van de platentiendaagse met daarop een mpeg-video van de Golden Earing en deze heeft een voor vcd niet correcte resolutie van 360x288 terwijl voor vcd het bestand 352x288 moet zijn. Mocht je bestand niet compliant zijn dan zal je deze dus moeten omzetten, de weg zoals jij hem hebt bewandelt door eerst ongecomprimeerd te maken met Virtualdub is een goede zij het wat langzaam, soms kan je ook rechtstreeks de mpeg omzetten naar vcd/mpeg met TMPGenc maar vaak komen er dan syncronisatie problemen tussen audio en video, je zal dan dus de virtualdub manier moeten toepassen. Mocht je met de ongecomprimeerde video in ruimte gebrek komen dan zou je Huff-YUV compressie kunnen inschakelen, deze is in RGB mode geheel verliesvrij en heeft een compressieratio van ongeveer 3:1 tov ruwe RGB en in YUV mode is er een te verwaarlozen verlies en stijgt de compressie naar ongeveer 5:1 tov ruwe RGB. Het is eigenlijk een soort realtime-winzip voor video. http://math.berkeley.edu/~benrg/huffyuv.html De mpeg opwaarderen/converteren naar DVD heeft vanuit kwaliteits oogpunt (nagenoeg) geen enkele zin.
Link naar reactie
Hee rwiligen, ik heb dat progje gebruikt en ik moet zeggen dat het goed werkt. ga dit nu gebruiken voor de overige c'di's. Nog bedankt voor je tip. even iets anders, het komt nog wel eens voor dat ik tijdens het capturen van een video halverwege het beeld gaat vertragen (dus een film van zeg 1,5 uur, waarbij ca halverwege het capturen het beeld vertraag, slow motion terwijl het geluid wel goed is.) dit komt meerdere keren voor. Heel vreemd. Ik gebruik hierbij virtual dub, compressie divx4, geluid 44khz stereo 128kbs. Wat mij opvalt is dat dit regelmatig voorkomt en altijd ca halverwege.
Link naar reactie
Kan zo'n beetje aan van alles en nog wat liggen, is een lastige en je zal zelf door simpelweg te xepirimenteren achter de oorzaak moeten zien te komen. Als je de ruimte er voor hebt raad ik je sowiezo aan om niet met divx te capturen, deze codec is daar nu eenmaal niet voor ontwikkeld. Dat het vaak wel gaat betekent niet dat het de beste oplossing is. Dus als je de ruimte er voor hebt raad ik je aan om te capturen met mjpeg compressie zoals met de PICvideocodec van pegasus ( http://www.pegasusimaging.com/picvideomjpeg.htm ) Helaas is deze codec niet meer gratis maar er is wel een demo met watermerk door de gecapturede video zodat je goed kan testen. Een ander optie is om met de in windows aanwezige Ligos/Intel Indeo 5.1 codec te capturen, deze geeft ook goede kwaliteit maar heeft iets meer cpu-bronnen nodig. Je moet hiervoor in de codec instellingen "fast-compress"aanzetten en het aantal keyframes op 1 (iedere frame wordt een keyframe). De kwaliteit/grootte regel je met de quality schuif, de datagrootte instelling(schuifje) werkt tijdens capture niet. Het kan ook nog liggen aan de mp3 die je gebruikt bij capture? Probeer het eens met ongecomprimeerde pcm. Indeo en pic staan overigens het gebruik van mp3 voor de audio niet toe, je zal dab dus wel pcm moeten gebruiken.
Link naar reactie
hee, dank voor je reactie, ik zal eens met eea gaan experimenteren, ik hou je op de hoogte hoe het gaat. (heb trouwens een 120 gb schijf dus kan wel wat aan qua ruimte). Ik ben trouwens op zoek naar een goede catuture kaart voor het capturen vanaf de videorecorder. Het is een philips mpeg recorder met helaas alleen dv-in en niet uit. Anders deed ik het via de firewire kaart. Heb jij een idee voor een goede capture kaart. Het liefst een met een breakout box die ik kan inbouwen in de pc. thnx
Link naar reactie
Canopus Raptor, deze is dv + analoog met 5.25 bayfront met alle aansluitingen. Wil je alleen een analoge dan wordt het denk ik moeilijk, op dit moment ligt de nadruk bij alle fabriekanten op dv. Een redelijk goede analoge kaart (zonder breakout) is de dc10+ van Pinnacle. Of het ding probleemloos is hangt een beetje van je mobo af, met een Intelchipset zit je goed, met andere kunnen er problemen optreden, kijk bij pinnacle op de compatabiliteits lijst of je mobo (of een soortgelijke) er tussen staat. De dc30+ heeft een breakoutbox en is beter maar wordt officieel niet meer ondersteund in winXP. De opvolger is de dv500, die is analoog+ dv en werkt wel onder xp en heeft ook een breakout box.
Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...