Ga naar inhoud

ram geheugen powermac g5


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat moet goedkoper kunnen dan 80 à 90 euro. Er zijn diverse sites waar je kunt (laten) zoeken naar werkgeheugen dat geschikt is voor jouw PowerMac: Voer op onderstaande website het serienummer van je Mac in en je krijgt waarschijnlijk wat geschikt werkgeheugen voorgeschoteld: http://www.interngeheugen.com/kingston_memory/ Hierbij is gekozen voor de Geheugen Wizard van Kingston, maar je kunt ook de Wizard voor Transcend gebruiken. Een van de vele andere mogelijkheden is deze website: http://www.geheugen.com/zoekresultaten/apple_power_mac_g5_gevonden.htm Selecteer daar nog wel even jouw type G5. Heb je geschikt werkgeheugen gevonden, dan hoef je dat nog niet per se ook via die site te bestellen. Zoek naar de goedkoopste aanbieder via Tweakers. Mijn 20" iMac van eind 2008 werd geleverd met slechts 1 GB werkgeheugen. Dat wilde ik een jaar later vervangen door 2 modules van elk 2 GB. Als ik die modules bij Apple had besteld, dan zou me dat maar liefst ¤ 280 gekost hebben! Ik heb toen elders gezocht naar werkgeheugen dat geschikt was voor mijn iMac en kwam uit op 4 GB werkgeheugen van Kingston voor 'slechts' ¤ 70. En dat werkt prima.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat is mooi te horen... Ik las trouwens in de marktplaatsadvertentie dit: Ons standaard leveringsprogramma bevat alle geheugentypes voor Apple/Mac “Intel” computers vanaf 10 januari 2006 t/m heden, de Mac Pro serie "Nehalem" 2.80GHz met 1066MHz DIMM/ECC en "Westmere" 2.40GHz/3.33GHz/2.66GHz/2.93GHz met 1333MHz DIMM/ECC modules vanaf 27 juli 2010 en de MacBook Pro serie vanaf 24.02.2011, iMac serie vanaf 03.05.2011 en Mac mini serie vanaf 20.07.2011 met 1333MHz SO-DIMM modules. Wij leveren alle typen geheugen voor Apple/Mac computers, o.a. van de merken: SAMSUNG, HYNIX, NANYA en MICRON. Apple installeert af fabriek uitsluitend SAMSUNG, HYNIX, NANYA en MICRON geheugen in zijn nieuwe computers. Wij leveren exact dezelfde originele SAMSUNG, HYNIX, NANYA en MICRON geheugen modules als Apple, echter veel voordeliger!! Als u opgeeft welk merk geheugen/bestelnummer door Apple is geplaatst, leveren wij hetzelfde merk geheugenmodules (of gelijkwaardig/compatibel) voor geheugen uitbreiding of ter vervanging. Werkt gegarandeerd 100% feilloos dus ik denk dat ze ook gewoon apple-geheugen hebben op aanvraag.... dus als het nog niet lukt misschien toch bruikbaar... Succes !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...