Ga naar inhoud

Ethernetkaart, 100/10M ethernet adapter PROBLEEM!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met mijn windows 98se machine, daarvan wil ik een server maken, het betreft een simpele p1. Nu heb ik een 100/10M ethernet pci adapter als netwerkkaart geinstalleerd, maar windows ziet de kaart als onbekend en staat met een geel vraagtekentje onder apparaatbeheer, pci ethetnet controller. Ik heb een floppy met daarop de drivers, maar windows geeft aan dat hij géén drivers kan vinden, ook niet op de w98 schijf. Wie kan mij helpen de juiste driver te vinden en die dan te kunnen gebruiken om de kaart aan de praat te krijgen. B.v.d. Leon
Link naar reactie
heb je toen je de diskette erin duwde, windows ook verwezen naar een mapje op de diskette of heb je gewoon de diskette erin geduwd en windhoos scant effe de diskette en verteld dat ie gn stuurprogramma kan vinden. Bij een flink aantal (nic) diskettes moet je windows verwijzen naar de map waarin de drivers voor het betreffende OS staan. Dus als voorbeeld gelevraagteken - ethernetcontroller - eigenschappen - opnieuw installeren - etc etc als de vraag voor stuurprogrammas komt - locatie specificeren/opgeven a:\win98 ok
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...