Ga naar inhoud

Inbellen op PC


anoniem

Aanbevolen berichten

:-? Kan iemand mij helpen? Ik wil inbellen op een PC op het bureel (werk) (geen VPN - rechtstreeks inbellen). Alles is ingesteld via 'Verbindingen maken', ik werk met Win XP home, op het bureel wordt er gewerkt met Win Xp Pro (PC 1) en Win 2000 (PC 2). TCP/IP is op alle systemen ingesteld. Ik bel in op één van de PC's, de PC langs de andere kant neemt op, Naam en Wachtwoord worden gecontroleerd en alles is OK. Dan krijg ik telkens de foutmelding [u:b2169b4a56][i:b2169b4a56][b:b2169b4a56]733[/b:b2169b4a56][/i:b2169b4a56][/u:b2169b4a56] [i:b2169b4a56][b:b2169b4a56] De verbinding kan niet tot stand worden gebracht omdat deze computer en de externe computer geen overeenstemming hebben bereikt over PPP-besturingsprotocollen. [/b:b2169b4a56][/i:b2169b4a56] Met IPX-protocol kan ik wel een verbinding maken en werken op de andere PC. Het rare is, wordt er gebeld vanop bureel, dan krijgen we de foutmelding niet en is er een TCP/IP-verbinding. Dit lukt zowel vanop de Win XP Pro als de Win 2000 PC. Van daaruit bellen geeft geen problemen en kunnen we normaal werken. Kent iemand de verklaring en beter nog de oplossing? Dank U, Bolje
Link naar reactie
Het gaat uiteindelijk van een analoge modem naar een analoge modem. Maar, bij mij thuis staat er een analoge centrale tussen en op bureel een ISDN centrale met ook enkele analoge aansluitingen. Zou één van deze er teveel aan zijn? Dan blijf ik toch met de vraag zitten, waarom lukt het als er van bureel naar hier wordt gebeld?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...