Ga naar inhoud

Printer en scanner aan HUB ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een printer en scanner via een HUB aan willen sluiten op mijn netwerk zodat ik vanaf alle computers op mijn netwerk deze apparaten kan gebruiken. Kan dit? Ik had zelf het idee dat het zou moeten kunnen maar moeten de scanner en printer (heb ze nog niet) dan beschikken over een UTP-uitgang? Of hoe sluit ik deze apparaten aan en hoe kan ik ze dan vanuit windows aansturen? Alle tips welkom! Alvast bedankt. Pieter.
Link naar reactie
[quote:f03c585795="Bosje"]Voor scanners weet ik niet of ze wel bestaan. Beide apparaten moeten wel een UTP aanlsuiting hebben en voor de printer moet je speciale software kopen zoals Jetdirect van HP[/quote:f03c585795] Er zijn inderdaad scanners die via het netwerk gebruikt kunnen worden. Een heel mooi voorbeeld, zeker als je nog geen printer en scanner hebt, is de Officejet serie van Hewlett Packard. In deze serie zijn ook modellen uitgebracht met een ingebouwde JetDirect (netwerkinterface), maar er zijn ook externe JetDirect printservertjes in de handel. De software van de Officejet zorgt ervoor dat de scanner (en ook de fax, printer en copier) via het netwerk aangestuurd kan worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...