Ga naar inhoud

Internet (ADSL) delen met 2 PC's


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie weet een GOEDKOPE oplossing om ADSL te kunnen gebruiken op 2 PC's. Wij willen binnen kort ADSL aanschaffen en dit op 2 pc's gaan gebruiken. (Het Abonnenment loopt via TISCALI en we kiezen voor de LITE versie) Hoe kunnen we eenvoudig en op een GOEDKOPE manier een netwerk aanleggen zodat de twee PC's er gebruik van kunnen maken. Overigens zal op de HOST PC Windows 98 SE draaien en op de CLIENT PC windows XP en 2000..... Wie weet raad?
Link naar reactie
Marcel schreef[quote] Routertje is de makkelijkste oplossing. Softwarematig is prutswerk(hobbyen). Bewering 1 is zonder meer waar, maar een software router (bewering 2) hoeft geen prutswerk te zijn (gammel of instabiel). Ik deel mijn ADSL netwerk softwarematig met WINGATE en ik ben hier zeer tevreden over. Het kost alleen wel wat meer moeite om het aan de gang te krijgen (meer hobbyen dus zoals Marcel schrijft). PaulusP
Link naar reactie
Goedkoopste oplossing is de proxyserver van analogX downloaden en installeren (wel even de handleiding lezen!) ([url]www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm[/url]) Daarnaast ook een firewall installeren, en als dat ook goedkoop moet zijn gebruik je zonelarm ([url]www.zonelabs.com/store/content/home.jsp[/url]). Kost je dus 2x niets (op internetkosten na dan) Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...