Ga naar inhoud

Internet delen XP Pro met W98


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC met XP en een PC Windows 98 SE. Er is een netwerk gecreeerd met een cross-cable en die werk naar behoren. Echter ik wil internet gaan delen. De Hoofd PC draait op XP Pro. Deze heb ik op Internet delen gezet, met de LAN kaart naar de MXstream modem als te delen. Echter als ik via Windows 98 het Internet opwil, krijgt hij geen verbinding met het Internet. (het netwerk functioneert wel) Wie kan me helpen om dit voor elkaar krijgen ? De instellingen zijn als volgt: XP: Netwerk IP = 92.168.0.1 / 255.255.255.0 MXstream IP = 10.0.0.150 W98: Netwerk IP = 192.168.0.2 / 255.255.255.0 DNS = 192.168.0.1 Gateway = 192.168.0.1 10.0.0.150
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je de wizard "Delen internet"van Windows XP wilt gebruiken, ben ik bang dat dit niet gaat lukken. Ik heb dit ook geprobeerd (zonder success) en uiteindelijk vond ik in de help van Windows XP informatie die aangaf dat dit niet kon met W'98 samen. Ik ben hier zo chagrijnig van geworden dat ik XP weer heb verwijderd en ik werk nu fijn gedeeld met 2 x W'98. PaulusP
Link naar reactie
Ik realiseer me dat dit een erg flauw antwoord is, maar ik heb Windows XP inmiddels gedeinstalleerd, maar als ik het mij goed herinner kwam dit naar voren toen ik de Windows XP diskette met daarop de initiatiefiles voor het thuisnetwerk wilde installeren op mijn 98 computer. En ik heb het ook nooit aan de gang gekregen met die XP diskette. PaulusP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...