Ga naar inhoud

HELP Novell probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

we gebruiken Novell 3.12 voor 25users, en kunnen niet meer dan 8 letters voor de bestandsnaam en 3 voor de extensie gebruiken, nu hebben wij aan een kennis van een bevriend bedrijf gevraagd of dit op telossen was, hij stuurde ons het volgende mailtje: ********************************************* Als eerste moet op de server, vanaf de console (prompt) de volgende commando's worden gegeven: load os2.nam vervolgens add name space os2 to SYS en als er meerder volumes zijn (bijvoorbeeld VOL1) dan ook voor de overige volumes, of alleen degene waar "namespace" nodig is. Het kan dat zijn dat de data alleen op VOL1 wordt opgeslagen en dat SYS bijvoorbeeld geen lange bestandsnamen ondersteuning nodig heeft. dus add name space is2 to VOL1 Om nu te garanderen dat telkens wanneer de server opnieuw opstart de "lange bestandsnamen" weer beschikbaar zijn moet deze ondersteuning telkens geladen worden (os2.nam). typ op de console: load install en kies de optie edit startup.ncf en voeg een regel "load os2.nam" (zonder "") toe. Dit zou er voor moeten zorgen dat "namespace" het doet. Log uit en opnieuw in en test het door bijvoorbeeld een nieuw text bestand met de naam "ditiseenlangebestandsnaam.txt" aan te maken. ********************************************* nu komen wij niet verder dan de eerste twee regels: load os2.nam vervolgens add name space os2 to SYS na dit commando kunnen wij niks meer laden op de server, want dan krijgen we de volgende melding: Error Allocating tables for HPFS name space OS2 name support was not added to volume SYS 1.1.39 cache memory allocator out of available memory we kunnen zelfs monitor niet laden en clients kunnen niet meer inloggen met als gevolg dat het hele netwerk hier plat ligt ik heb ons nieuwe probleem door gemaild naar die kennis en kreeg deze reactie: ********************************************* Name space kan verwijderd worden door: Load vrepair options -> remove namespace doe dan een "Volume check" even met de menutjes spelen, dan wijst het zich vanzelf. ********************************************* maar ook load vrepair kunnen wij niet laden, de computer opnieuw opstarten, heeft ook geen effect. Wie kan ons helpen onze server weer goed te maken, ?? alvast bedankt
Link naar reactie
Opstarten met een dos-flop en eens kijken naar 1 of 2 batchfiles die het opstarten van Novel mogelijk maken. Zo ver ik mij kan herineren staat daar de os2.nam. Anders staat die in 1 van de .ncf files op je sys-schijf Maar zover ik weet moet je inderdaad een vrepair draaien omdat er wat in de root (mbr) van je schijf is aangepast. Anders toch eens een boek kopen van Novel. Ook op de site van Novel staan er aanwijzingen hoe je de OS2 kan verwijderen. Nu misschien niet meer makkelijk te vinden omdat versie 3 niet meer ondersteund word, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat alles weg is. Wat dat betrefd vind ik Novel beter dan M$ met zijn documentatie :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...