Ga naar inhoud

Het zoveelste 'Welke router moet ik hebben?'-topic


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Dit zal wel het zoveelste 'welke router moet ik kopen' zijn, maar daar is dit forum voor. :) We (mijn vader en ik) willen thuis een netwerkje tussen 3 computers aanleggen (WinME, WinME, WinXP). Liefst ook een switch erop en minmaal 4-ports (:roll:). We hebben ook een Epson Stylus Color 400 printer en die moet direct op de router, anders moet er steeds een computer draaien als printerserver en da's nogal lasting. Natuurlijk moet er over het netwerk gegamed kunnen worden (ook met 3 computers op het internet tegelijk gamen en internetten) en een ingebouwde firewall zou ook niet gek zijn. :) Chello als provider. Dus welke router moeten we nemen. Geen prijslimiet. Zijn we nog wat vergeten
Link naar reactie
Als jij een printer op je netwerk wilt aansluiten door hem aan de router te hangen, dan zal deze printer ook een netwerkfunctie moeten hebben. Oftewel een lan poort hebben. Als deze dat niet heeft zul je hem altijd aan een computer moeten hangen die aan je netwerk verbonden is. Op het moment dat de printer wel een netwerkfunctie heeft is het normaal gesproken geen probleem om een dergelijke printer op een router aan te sluiten, wat voor router dan ook.
Link naar reactie
US Robotics heeft een router met ingebouwde printer server, en die heeft volgens mij ook een printerpoort. Als een printer een netwerk aansluiting heeft, dan kan de printer gewoon aan het netwerk worden gehangen. Je hebt nog wel een server nodig die er voor zorgt dat de printer maar met 1 computer tegelijk bezig is. Maar dat staat los van de normale printer server module (dacht ik zo).
Link naar reactie
[quote:1cd69639ed="Wiep Corbier"]vraag: Maar waarom kijk je niet ff hier op het forum mbv de zoek optie? Antwoord: Omdat er dan 100-erden resultaten gevonden worden en zo gaat het ook. opmerking: en dus wellicht 10-tallen keren het antwoord. Ik zeg verder maar niets.[/quote:1cd69639ed] Maar dan kun je op een keer wel het forum sluiten omdat alles toch wel beantwoord is. :roll:
Link naar reactie
[quote:3012fbfde5="Robert-Jan"]je zou ook nog een aparte printserver kunnen aanschaffen, dan heb je geen printer met netwerkkaart nodig én geen router met printserver. gewoon een apart kastje met één paralelle poort en één utp poort en een stroomvoorziening. wel zo makkelijk.[/quote:3012fbfde5] Hoi Ik heb een epson photostyles 700 geinst.op xp op de andere computers printer toegevoegd laten zoeken via netwerk op xp klik hem aan en hoppa we printen met drie computers en maakt niet uit of er maar 1 comp.aan is en ik gebruik de draytek vigor 2200E dus moet lukken.
Link naar reactie
ik snap je reactie eigenlijk niet helemaal. als je een printer installeert op xp dan betekent het dat je die printer aan een computer vast maakt, die hang je vervolgens in een netwerk en iedereen kan printen. [i:84957fbee8]Tenminste[/i:84957fbee8] als die computer aan staat. als die niet aan staat werkt het niet, tenzij je een printserver hebt (in je router of een losse) dan hoeft er geen enkele computer aan te staan om te kunnen printen. mischien praten we nu langs elkaar, maar dan moet je maar ff uitleggen wat je bedoelt.
Link naar reactie
Ik snap het ook niet helemaal nee... [quote:8ba75d3b2a]je zou ook nog een aparte printserver kunnen aanschaffen, dan heb je geen printer met netwerkkaart nodig én geen router met printserver. gewoon een apart kastje met één paralelle poort en één utp poort en een stroomvoorziening. wel zo makkelijk.[/quote:8ba75d3b2a] Da's ook een goed idee ja. En dan nog een vraagje. Kun je bij een router per computer veranderen of ie wel of niet op internet kan?
Link naar reactie
[quote:57912b82a5="Hans1"][quote:57912b82a5="Robert-Jan"]je zou ook nog een aparte printserver kunnen aanschaffen, dan heb je geen printer met netwerkkaart nodig én geen router met printserver. gewoon een apart kastje met één paralelle poort en één utp poort en een stroomvoorziening. wel zo makkelijk.[/quote:57912b82a5] Hoi Ik heb een epson photostyles 700 geinst.op xp op de andere computers printer toegevoegd laten zoeken via netwerk op xp klik hem aan en hoppa we printen met drie computers en maakt niet uit of er maar 1 comp.aan is en ik gebruik de draytek vigor 2200E dus moet lukken.[/quote:57912b82a5] Ik zit hier een beetje te suffen geloof ik maar zal er even een antw.op geven maar wel met een beetje rood hoofd :oops: ik was een beetje te snel met antw.geven en er even niet aan gedacht dat mijn comp.altijd aan staat sorry voor dit mis verstand nog vrienden? :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...