Ga naar inhoud

batchbestand bij afsluiten laten draaien? Hoe dan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, ik vroeg mij af (samen met iemand anders in het forum) of het mogelijk is om een batch bestand te laten draaien bij het UIT loggen? Het zou dan om een bestand gaan dat een bepaalde map compleet verwijderd (let wel, een map in het deel c:\documents and settings). Dat zou er dan als volgt uitzien RD \S \Q C:\Documents and settings\lln* . Dit werkt overigens bij mij nog niet helemaal (probeer zelf eens met een klein mapje op een andere partitie (voor de veiligheid), noem het rommel map, open een DOSbox, type in RD \S \Q e:\romm* en je krijgt een syntax fout), maar er zijn denk ik wel mensen die ons precies kunnen vertellen wat de juiste syntax is (toch)? Probleem is volgens mij dat als ik dit in een logon script plaats ik de grootste problemen krijg: User logt in, zijn profiel wordt geladen, dan weer verwijderd.... en dan? Iemand een beter idee? Thor 2002
Link naar reactie
Volgens mij werkt dit niet op een werkstation, maar wel op een server. Active directory Users and Computers => Naar de "Organisational Unit" waar je staat => Rechtermuisklik "Properties" => Group Policy => New => Vul naam in van deze policy (anders "Edit" de andere, want hoe meer Policies je hebt, hoe langer het duurt voor je in/uitgelogd ben) => Edit => Computer Configuration (of User Configuration) => Scripts => Shutdown (Logoff) => Add (en voeg hier de batchfile toe)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...