Ga naar inhoud

Novel netware server en ADSL ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Situatie: 1 Novel netware 3.21 file en print server - 6 computers (ik 2, kids 3 en de laptop) - 2 printserver - 4 printers - 16 poorts hub. al bij al een stevig thuis netwerk. Ik wil adsl en maar 3 computers op het internet ?. Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb. Het HCCNET vertelde mij dat ik een router van 320.00 Euro moest aanschaffen (Multi pc modem) dat is enigste mogelijkheid. ik zelf heb iets van dat kan goedkoper, wie weet het. !!
Link naar reactie
Zo ver ik weet kan Novell 3.2x geen "echte" TCP/IP aan en alleen IPX/SPX. Om nu op het internet te gaan werken ben ik van lieverlee over gegaan naar WinNT (nu W2k) :evil: Ik weet dat Novel 5 of 6 "echte" TCP/IP kent, maar je zal voor je server een proxy moeten zien te vinden. Misschien dat je aan Internet-sharing kan gaan doen, maar dan heb je weer een doos "verplicht" aan staan. plus je moet je hele netwerk bijwerken met TCP/IP adressen. Of je moet eens proberen om een NT-server (of W2k) te nemen, hierop een proxy te instaleren (Wingate, Sygate, ISA (werkt alleen op een W2k-doos), proxy 2), en dan kijken of je de boel mbv de Gateway Services for Netware aan de gang te hacken :x Succes, John
Link naar reactie
:lol: [color=blue:e850ab142e] Het is niet de bedoeling om met Novel het internet op te gaan, Novel gebruik ik alleen maar om dat we op het werk ook met Novel werken en ik dan mijn laptop gewoon kan inprikken thuis of op het werk. Verder is het netwerk een Windows netwerk, met [/color:e850ab142e][color=red:e850ab142e]TCP/IP--IPU/IPD--IPX/SPX [/color:e850ab142e][color=blue:e850ab142e](Ik zou er zelfs een Novel 5/6 server van kunnen maken, ik heb alle 3 de versies, dan heb ik het probleem niet meer, maar een nieuwe Novel server inrichten is niet zomaar gedaan). [/color:e850ab142e] :wink: [color=red:e850ab142e] Novel wordt alleen maar gebruikt om de 60 Gb Drives te delen zodat mijn kinderen met hun login niet aan mijn bestanden kunnen komen die op de server zijn opgeslagen, Daarbij heeft Novel een veel betere wachtwoord en path beveiliging dan Windows NT (elke Windows ver) En de nodige printers te delen in het netwerk [/color:e850ab142e] 8) [color=darkblue:e850ab142e] Nu draait mijn Novel server al sinds 1 jan 2000 fout loos 0 downs dat kan je van NT niet zeggen, voorheen gebruikte ik NT4 die ging 4 a 5 x per jaar down.[/color:e850ab142e][color=red:e850ab142e] (Niet wat je noemt een stabiel netwerk) [/color:e850ab142e] :evil:
Link naar reactie
Het voorstel wat MrLeeJohn (in de server-rubriek) heeft is ongeveer hetzelfde als wat ik voorstelde. Ik denk dat dit/deze oplossingen het beste zijn. Dus voor je de boel upgrade naar Novel 5/6 overga, probeer dat eens. Niet geschoten is altijd mis :lol: . Verder valt het wel mee wat betreft het aantal keren dat NT/W2k onderuit gaat (tenminste in mijn geval) het draait hier ook al redelijk lang zonder dat ik blauwe schermen kreeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...