Ga naar inhoud

pc 1 op MXstream netwerk kaapt alle bandbreedte weg.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik heb een ethernet netwerk liggen met 3 pc's hierop aangeloten. Het Alcatel ISDN ethernet modem van MXstream loopt via een swich naar pc 1, en een 2e switch waar pc 2 en 3 op aangesloten zitten. echter als pc 1 aanstaat, kaapt deze alle snelheid weg voor pc 2 en 3. dit is zo erg dat het op pc 2 en 3 ruim 5 minuten duurt om een normale internet pagina te openen. als pc 1 uit staat, loopt de sneilheid langzaam weer op. het vreemde is alleen, dat de snelheid op pc 1 ook erg laag is. via downloadprogramma's haalt die pc nooit meer dan 4-5 kb/s. het openen van een internet pagina gaat wel sneller. waar de overige 90 kb/s blijft is my een raadsel. e snelheid via het netwerk ( 100kbp/s ) loopt wel goed. Ik heb het MXstream advanced abonement ( 1024 Kbit/s ), en de 3 pc's hebben alle 3 d'r eigen IP adres ( geen internet sharing ) alle 3 de pc's draaien op win 2000. een schone installatie maakt niet's uit, het probleem blijft. alle pc's zijn ook gecontroleerd op Trojans, en Virussen, maar is niet's gevonden. ook Zonealarm geeft aan dat er geen andere programma's ( ook geen spyware ) actief zijn. weet iemand raad ?
Link naar reactie
switch verwijderen gaat niet ( kan wel, maar dan kan ik het niet uittesten :) ) ja, ik gebruik een straight cable. het hele netwerk draait op 100 mbp/s ik heb een snel netwerk nodig want ik verplaats vele gb per dag van de ene naar de andere pc, en dit werkt goed. als pc 1 uitstaat is er helemaal geen probleem. nogmaals, al zet ik het hele netwerk op 10 mbp/s maakt het niets uit, alleen duurt de file transfer op het netwerk veel langer :( pc 1 staat wel veel dichter by de modem op het netwerk dan de andere 2 pc's ( ping en TTL zijn ook lager als by de andere 2 pc's ) kan het hier mee te maken hebben ?
Link naar reactie
yep dat klopt, en ik heb inderdaad 4 apparte IP adressen erbij gekregen. maar dat was dus niet het probleem ! ben er nu eindelijk achter wat er fout zat, en het andtwoord is mijn vader :) hij was op Kazaa aan't downloaden, en sharde gelijk zo'n 5000 mp3'tjes. ik werd dus compleet dood gehammerd door alle Kazza gebruikers :( de share zwaar gelimiteerd en nu draait alles weer perfect. in ieder geval bedankt voor alle hulp :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...