Ga naar inhoud

chello service


anoniem

Aanbevolen berichten

:o Mijn provider is chello,mijn netwerk bestaat uit het chello modem,via een router ga ik naar mijn twee computers ,sinds een tijd krijg ik elke keer het service scherm van Chello ,daar in eerste instantie de gebruikers naam en wachtwoord ingevuld. Dan krijg ik in mijn scherm het apparaat dat umomenteel gebruikt staat niet geregistreerd onder U chello account .Om dit app te kunnen gebruiken dient u eerst een de registratie van een van app/het andere app te werwijderen. Onderstaande lijst bevat IP hardware voor de gebruiker geef aan welke hardware u wilt verwijderen . PC E dan volgt een mac adres 00:50:fc:53:da:de ik denk dat het van de internetkaart is die in de pc geplaatst door chello. Dan volgt dat het bovenstaande harware adres wordt verwijdert. Op het volgende scherm staat weer dat de volgende hardware niet geregistreerd is onder u account Een PC met de volgende Mac adres is gevonden. Dan volgt het macadres en serienummer van het chello modem. En daaronder volgt onder PC het ander mac adres ,ik denk dat dit van de netwerkkaart is, dan wordt gevraagd wilt U een apperaat toevoegen? Ik kies dan voor Ja da volgter op het scherm kabelmodem chello en PC zijn gereed voor gebruik .Start kabel modem en PC opnieuw op om de wijzigingen door te voeren,maar als ik dat heb gedaan dan krijg ik weer het service scherm en zijn we weer bij af,ik kom ook niet op internet.als ik de router afkoppel en en een doorlus maak tussen de kabel van de chellomodem en de kabel die van de computer dan kan ik wel op het internet. Heeft het met het macadres van de router te maken,ik heb wel bij de config van de router gekozen voor copie macadres van de computer.Ik hoop dat U mij kunt helpen. Vriendelijk groet henri Dubach
Link naar reactie
[quote:81309750c4="dubac003"]:o Mijn provider is chello,mijn netwerk bestaat uit het chello modem,via een router ga ik naar mijn twee computers ,sinds een tijd krijg ik elke keer het service scherm van Chello ,daar in eerste instantie de gebruikers naam en wachtwoord ingevuld. Dan krijg ik in mijn scherm het apparaat dat umomenteel gebruikt staat niet geregistreerd onder U chello account .Om dit app te kunnen gebruiken dient u eerst een de registratie van een van app/het andere app te werwijderen. [/quote:81309750c4] Welke type router gebruik je? Is dat er eentje met firewall of NAT? In principe moet het mac adres van de router het adres worden die chello accepteert. Vaak kan het mac adres van officiële netwerkkaart als Mac adres worden opgegeven aan de router. Dat is meestal de makkelijkste en snelste oplossing. Dan kun je de router ook nog wel eens tussen uithalen. Wat mij niet duidelijk is of er 1 of 2 apparaten worden gevonden. De melding: u moet het andere apparaat verwijderen vind ik vreemd. Ik zou verwachten dat die in het geheel niet zichtbaar is. Ik heb nu zo'n beetje 1 1/2 jaar geen chello meer, dus ik weet niet of je voor zoiets de helpdesk moet bellen of dat je dit zelf kan oplossen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gewoon het MacAdres van je chello-netwerkkaart invoeren in de router. Alles moet dan werken. De Chello netwerkkaart heb ik nog wel in de PC zitten, maar gebruik deze niet (binnen mijn netwerk). Daar heb ik een apart 10/100 kaartje voor. Mocht er iets met de router misgaan, dan kan ik de netwerkkabel in de chello-netwerkkaart stoppen en werkt het allemaal gewoon verder. Groet, Ebo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...