Ga naar inhoud

Win 98 + XP Winroute probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte medegebruikers Ik ben sinds enkele dagen aan het proberen om mijn ISDN verbinding te delen via het netwerk. Nu ben ik al een heel eind, alleen echt het internet delen lukt me nog niet. Ik heb één computer met Windows 98 First Edition en één met Windows XP, en op allebei is Winroute Lite al geïnstalleerd en draaiend. Maar volgens mij is het zo dat zodra op beide computers het programma draait de netwerkverbinding uitvalt. Zou iemand mij precies alle instellingen kunnen geven (IP, DNS, Gateway, Winroute, enz)... Alvast hartelijk bedankt: Martijn Pos martijn.pos@planet.nl
Link naar reactie
Je installeert Winroute alleen maar op de PC die de ISDN verbinding deelt. Het IP-adres van deze PC vul je op de andere in bij default gateway en evnetueel ook bij DNS, maar beter is om gewoon de DNS servers van je provider te gebruiken. In Winroute klik je op de button met het netwerkkaartje er op (interface table). Als het goed is staat je dial-up adapter daar ook bij. Nu dubbelklik je daarop en zet je het vinkje bij perform NAT ..... aan. Verder kun je nog wat opties aanzetten wanneer er gebeld moet worden enzo. Als het goed is kun je nu vanuit het menu action een verbinding opbouwen, als tenminste de juiste gegevens ingevuld zijn. Zodra de verbinding staat, moet je vanaf de andere PC ook kunnen internetten.
Link naar reactie
Ik heb vroeger Winroute Pro gebruikt. Nu heb ik al een tijdje een ISA-server draaien, dus ik weet niet meer precies alle benamingen. Ik weet wel dat er in de knoppenbalk een knop zat met een groen dingetje erop. Hiermee krijg je een overzichtje van de netwerkadapters en modems die geinstalleerd zijn. Ik weet helemaal niet hoe dit zit in Winroute Lite. Winroute (Pro) heeft een "DNS-server". Ik zet deze term tussen aanhalingstekens, want dit is een DNS-forwarder. Dat wil zeggen dat zodra jij een query doet naar Winroute, deze die query meteen doorsluist naar DNS-servers van je provider. Je kunt daarom beter gewoon deze DNS forwarder uitschakelen en rechtstreeks naar de DNS-servers van je provider kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...