Ga naar inhoud

Draadloos netwerk...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Men ma wil een nieuwe computer kopen. We hebben echter een groot probleem. We hebben geen plaats om een complete pc te stallen. Daarmee wordt een laptop wel heel handig. Een probleem dat dan wel rijst is het netwerk. Je bent mobiel, maar het is niet te doen om overal in het huis een aansluiting voor het netwerk te maken. Daarom ben ik op zoek naar een (goedkope) draadloze oplossing. Ik denk dat ik op zoek ben naar een PCMCIA kaartje en een zender? Kan iemand mij meer vertellen over draadloze netwerkverbindingn of een site wijzen? Worden er totale oplossingen voor beginners verkocht? (bijv. door sitecom) Bedankt.
Link naar reactie
Hoi Jasper, Een draadloos netwerk is zeker een goede oplossing voor je probleem. Als je al eerder hardware hebt geinstalleerd is het aanleggen van een draadloos netwerk wel te doen. Een goed merk is tegenwoordig bijvoorbeeld Edimax. Voor een netwerk tussen een computer en een laptop heb je nodig: - Set Wireless LAN PCI Adapter (PCI Card + PCMCIA Adapter) --> PC - Wireless Lan PCMCIA Adapter --> Laptop De totale kosten van bovenstaande hardware zijn ongeveer €119 + €109 = €228,00. Nog een behoorlijk bedrag, maar daar heb je wel wat gemak voor terug.... Groetjes, Onno de Vries [i:e9a377ff7a]PCBoulevard[/i:e9a377ff7a]
Link naar reactie
Hoi, Een AccessPoint heb je normaal nodig bij een draadloos netwerk van drie systemen (pc's of laptops) of meer. Bij twee computers, of in jouw geval een computer en een laptop heb je dus geen AccessPoint nodig. Wel heb je met deze twee kaarten alleen een netwerk tussen twee computers. Je kunt via het netwerk wel bijvoorbeeld je huidige internetverbinding delen. Groetjes, Onno
Link naar reactie
Om de netwerken te koppelen heb ik dus wel een accespoint nodig? Een aantal accesspoints hebben namelijk die mogelijkheid dacht ik... Het zou wel een stuk voordeliger zijn als het met twee zou kunnen, al zijn de uitbreidingsmogelijkheden zeer beperkt... Zijn er ergens héél goedkope accesspoints te koop? Heb namelijk producten gezien die tot 128 gebruikers kunnen afhandelen... 4 of 8 zou genoeg zijn...
Link naar reactie
Hoi JAsper, Acces Points heb je in soorten en maten. Welke netwerken zou je dan willen delen? In je vraag zeg je namelijk dat het alleen om een netwerk gaat tussen je computer en de nieuwe laptop. Een AccesPoint heb je overigens voor ruim €200,00. Met dit AccesPoint kunje nog meer computers (stations) op je netwerk aansluiten en met al deze stations bijvoorbeeld één internetverbinding delen. Ik hoor wel van je. Onno
Link naar reactie
Hallo Onno. Sorry als dat niet helemaal duidelijk was. Hier thuis hebben we twee computers, een laptop en een printerserver op een HUB aangesloten staan. Ook komt hier nog een cable router (met switch) bij. Daarnaast komt er ook nog een laptop bij die, het liefst, mobiel moet zijn, maar wel op het netwerk aangesloten kan worden. Dit ivm printers en internet. Ik begrijp dus dat ik hiervoor een accesspoint nodig heb, en daarnaast een PC Card? Waar kan ik dat accesspoint krijgen waar jij het over had (€ 200)? Dan nog een vraagje: zoals ik al zei beschikt de router op een switch. Deze wordt op de uplinkpoort van de HUB aangesloten op de rest van het netwerk. Het accesspoint moet ook op deze switch aangesloten. Dit is gewoon mogelijk neem ik aan? Moet dit dan mét of zonder crosskabel? Tussen de HUB en de router hoeft dat niet had ik begrepen ivm de speciale uplink poort? Bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...