Ga naar inhoud

netwerk met alcatel speed touch modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij opweg helpen met het volgende, ik heb een vier poort multimodem, zoals geleverd door de hcc bij mijn adsl internet set, en twee computers met windows 2000. Werken alle twee via het modem met internet. Maar ik krijg het niet voorelkaar onderling verbinding te maken. op beide cmputers is ipc/tpc dynamich ingesteld zo ook de dns server, De volgende stap is dat er ook nog een server aan moet komen, server geinstalleerd maar eigenlijk het zelfde probleem. Wie o wie weet hoe e.e.a. ingesteld moet worden. Bij voorbaat dank voor reactie Henk
Link naar reactie
Het de gebruikersnaam en het WW moeten in de instellingen van de modem komen te staan voor de pc's moet je tcp/ip alleen hard invullen als je geen dhcp hebt (ik denk toch wel dat het multiport modem dhcp ondersteunt) Kijk eens of je elkaar kunt pingen. Je kunt het ip adres van de pc's achterhalen door een dos venster te openen op de betreffende pc en dan ipconfig in te vullen, ping vervolgens vanaf de andere pc naar de pc waar je het ip adres van opgezocht hebt (doe dit dus voor beide pc's). Als ze elkaar wel kunnen pingen dan moet je even kijken of er wel mappen of schijven gedeeld zijn. Je zou de computers wel moeten zien in netwerkomgeving als ze elkaar kunnen pingen. P.S. Lees ook de handleiding door die bij het multiport modem zit, of zoals we dat zo mooi zeggen (rtfm). :D
Link naar reactie
Bedankt voor het antwoordt in mijn persoonlijke mailbox maar ik denk dat het toch handiger zou zijn geweest om je reactie direct op het forum te zetten, 'wat waarschijnlijk ook jouw intentie was', zodat andere forummers hier ook informatie uit kunnen halen. [b:798093c74b](doe dit door op "Nieuw antwoord" onder aan de pagina te klikken).[/b:798093c74b] Je geeft aan dat de netwerkkaarten op half duplex staan, dit is mijns inziens niet nodig aangezien het modem een ingebouwde switch heeft (als ik het goed heb). Zet de netwerkkaarten eens op full duplex (verkeer twee kanten tegelijk op, hetzelfde principe als een telefoongesprek)en kijk dan nog eens of je kunt pingen. Half duplex is nodig als de pc's met elkaar in verbinding staan d.m.v. een hub. Verder kan ik nu even niets anders bedenken maar misschien schiet mij later nog iets te binnen. Tot zover, succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...