Ga naar inhoud

thuisnetwerk en internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een thuisnetwerkje met 2 pc's: 2 netwerkkaarten en een crossoverkabel. Bovendien heeft elke pc. een eigen ISDN kaart om het internet op te kunnen. Probleem: als het thuisnetwerk functioneert kan ik maar met één pc internetten. De andere pc belt wel in, maar kan de server niet vinden. Ik denk dat - om antwoord te kunnen geven - meer informatie nodig is. Maar ik weet niet goed welke informatie. Dus wacht ik maar even af! : :wink: Alvast bedankt Ger_da
Link naar reactie
Ik denk dat jouw beide computers hetzelfde ip-adres hebben/krijgen zodra je Internet opgaat. Je kunt wel 2 isdn-kaarten hebben, maar heb je ook twee unieke aansluitingen via de provider? Ik bedoel, kan het zijn dat wanneer je met de 2de computer ook Internet opgaat, de computers van je provider denken.....he, dat is nog een computer met precies dezelfde instellingen..... Gokje, hoor.
Link naar reactie
Op het moment dat ik verbinding maak met het internet, begint hij te zoeken en dan verschijnt onderaan in de statusbalk de melding "kan de server niet vinden". Wat ik wel zeker weet, is, dat het fout gaat op het moment dat ik de drivers van de netwerkkaart installeer. Ik vind het alleen zo vreemd dat ik in Configuratiescherm - systeembeheer - apparaatbeheer - helemaal geen foutmeldingen of conflicten of iets dergelijks zie. Alles lijkt daar volkomen normaal te zijn.
Link naar reactie
Besturinssysteem van 1 pc is win98 se, van de andere pc win me. In beide pc's zit een ISDN-kaart, zodat we afzonderlijk of tegelijkertijd kunnen internetten. In beide pc.'s zit een "gewone" interne netwerkkaart en ze zijn verbonden door een crossover-kabel van ca. 5 meter. Even mijn probleem samengevat: óf het thuisnetwerk werkt perfect én ik kan met 1 pc het internet op. Óf ik verwijder het thuisnetwerk van de pc. met win 98 se en dan kan ik met beide pc's het internet op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...