Ga naar inhoud

scannen/ printen over netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Je kan op de computer die de printer heeft de printer delen (mits file- en printersharing is geinstalleerd) indien de pc die naar die printer wil printen hetzelfde OS is, kan je middels het netwerk naar de gesharde printer browsen en dubbelklikken, hij zal dan de drivers van de pc halen die fysiek de printer heeft en shared. Indien het verschillende OSen betreft, kan je aditionele drivers installeren.
Link naar reactie
Activeer op je server bij netwerkeigenschappen bestanden en printers delen. Op je server is de printer al geinstalleerd. Je moet daar bij de eigenschappen van de printer aangeven dat je deze wil delen in het netwerk en je geeft de printer een naam voor op het netwerk. Op je Celeron met hetzelfde OS zoek je via de netwerkomgeving je server op. Als het goed is zie je dan ook je printer be de gedeelde mappen. Klik er met je rechtermuisknop op en kies installeren. Op de computer met XP ga je gewoon een printer installeren. Je moet echter aangeven dat het om een netwerkprinter gaat. Hou de XPcd bij de hand voor de drivers. De rest wijst zich vanzelf. BTW Waarom heb je je vraag niet [b:38d323eae6] [url=http://members.lycos.nl/anthony2u/forum/mx_forum.php]hier[/url][/b:38d323eae6] gesteld? :P
Link naar reactie
Inderdaad... Kun je AUB ook een beetje moeite doen voor een post? Ik probeer je ook al in het moederborden-forum te helpen, maar ik heb moeite om jouw posts te lezen! Beetje goed Nederlands en goede zindsbouw is nooit weg :) Ik probeer je hiermee niet aan te vallen, maar let er even op :) --> ONTOPIC: Ik heb van iemand per pm een mooie beschijving ontvangen en ik ga even aan de gang ... als ik eventueel nog vragen heb, horen jullie ze wel :)
Link naar reactie
[quote:102690a2c1="kajutsa"]de printer werkt al bijna... het is me al gelukt om met één pc via de andere te printen. Maar hoe je moet scannen is voor mij ook een raadsel! :([/quote:102690a2c1] Bepaalde HP scanners ondersteunen de mogelijkheid om over het netwerk te scannen, echter dit is maar een beperkt aantal, ik weet niet of er onder de andere merken scanners worden verkocht die deze optie hebben, maar het dient ten alle tijden een optie te zijn op de scanner en is niet zo vanzelfsprekend als printers delen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zelf gebruik ik 4 computers. Op 1 zit een printer en op een andere een scanner. Op de computer waar de scanner zit heb ik een vituele printer ingeteld. Als je scant en naar die printer een opdracht stuurt, gaat de printer het zogenaamd uitprinten. Als trukje is dat bij die virt.lpt1 een netwerkpad achter zit. Bijv. //P3/canon210 Die canon210 printer is via het windows netwerkje gedeelt als een public printer. Ik heb wel een tijdje moeten kloten om het werkend te krijgen. Zelf het windows regedit is even gebruikt... Dus probeer het trukje maar, maar kijk uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...