Ga naar inhoud

Auto shutdown server


anoniem

Aanbevolen berichten

ik ben opzoek naar een manier waarop ik mijn server thuis automatisch kan laten afsluiten als er voor een bepaalde tijd geen clients meer aanstaan. (dus als er in de workgroup alleen nog maar de server staat) een soort omgekeerde werking van een wake-on-lan en dan met een vertraging (voor het geval de enige client alleen aan het rebooten is)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Zelf gebruik ik win 2000 server. Met de energie opties valt mijn pc in (soms hele diepe slaap). Als niemand meer is ingelogt en zodoende geen netwerk verkeer er is gaat de server langzaam is slaapstand. zowel hdd als cpu(gedeeltelijk) gaan uit. Als nu iemand weer inlogt en zodoende netwerk verkeer genegeerd, komt de server weer op. Nog een tipje, gebruikt je scherm beveiliging op 1 min of zo) black mode, scheelt ook cpu kracht (bij grafische screensavers veel cpu kracht nodig) en via het energie menu op na zoveel min op uitschakelen zetten. Slaap lekker, en monitortje als niet gebruikt uitzetten (scheelt stroom) Succes....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...