Ga naar inhoud

na installatie performance goed na opstart slak!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb voor de zaak op een win2000 proffesional station Interbase client geinstaleerd en op een ander Win2000 station de Interbase server. Na installatie is de performance van het programma prima, maar als ik de pc's uitschakel en na een dag weer inschakel is het niet vooruit te branden. Iemand een idee hoe dit kan gebeuren??
Link naar reactie
Hoi je hebt gelijk ik zal het ff opnoemen:de server een zelfgebouwde pc amd athlon xp 1600 met 256mb interne geheugen, 2 hd 40 gb in raid 0 en 10/100MB netwerkkaart. de client is een compaq deskpro 2000 P1 200Mhz 32Mb intern netwerkkaart 10MB De interbase is een Borland database waarop door onze leverancier een toepassing is geschreven, custom made. Onze software leverancier geeft de schuld aan het netwerk en adviseert ons een dedicated server te nemen om de database op te laten draaien. Ik hoop je hiermee voldoende info te hebben verschaft. Thankz al voor de moeite
Link naar reactie
ff kijken een eigen geschreven applicatie .... na een tijd traag .... Lijkt op een memory leak. Het is me niet helemaal duidelijk wat er nou precies allemaal draait, maar ieder netwerk/applicatie probleem is te achterhalen door een aantal "test" tools. Traag worden kan door het netwerk komen, dus zou ik al beginnen om de standaard netwerk tools van win2000 te proberen volgens mij zitten er x-tig van die tooltjes bij welke op dat moment laten zien wat de netwerkbelasting is. Wanneer het niet aan het netwerk ligt zou ik de applicatie eens gaan bekijken, wat geven de performance/geheugen gegevens van win2000 ? Zie je steeds oplopende hoeveelheid geheugen dan is er sprake van een memory leak, geheugen wat door de app gebruikt is wordt niet vrijgegeven waardoor het systeem steeds trager wordt. Verder zijn er op het internet veel freeware tooltjes te vinden waarmee gekeken kan worden wat de systeem belasting op dat moment is. Ook win2000 heeft veel van die tools standaard. Maar ik denk dat je hiermee aardig op weg komt.
Link naar reactie
ik heb de verschillende performance gemeten van o.a. netwerk=nagenoeg geen belasting processor= minimale belasting geheugen=constant, neemt niet toe voor zover ik heb begrepen start de client op de server het programma, maar als ik naar de performance kijk zie ik niet veel gebeuren. De client geeft via taakbeheer aan dat de applicatie niet reageert, maar als ik geduld heb is het toch opgestart.
Link naar reactie
Ik heb nog eens ff rondgekeken wat het probleem kan zijn. 1. Wanneer er grote queries gedaan worden zullen deze volledig in het geheugen geladen worden, dus select * from [grote tabel] kan het systeem al snel belasten. Je hebt 256 mb dus 512 mb zou eigenlijk niet overbodig zijn. 2. Als het goed is kunt je de Temp directory voor interbase ook instellen. Je kunt veel snelheid winnen door deze temp directory op een andere schijf in te stellen. 3. Het kan een netwerk probleem zijn met dns. Probeer de server te pingen op naam (als het als tcp/ip is ingesteld) wanneer dit niet lukt dan moet je de naam en ip adres van de server in de hosts file zetten van de server en de werkstations (of een dns server draaien) Misschien heb je er iets aan verder kan ik niet echt helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...