Ga naar inhoud

Vraag over wireless netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag. Ik schaf eerdaags een notebook aan en wil dus een wir. netwerk instellen. Nu loopt mijn verbinding via een kabelmodem en heb pc´s boven via crosscable op netwerk. Nu dus een uitbreiding. Dynabyte zegt dat het handigst is een wireless router en een pmcia kaart aan te schaffen. Nu hoor ik dat de ethernetkaart (van provider) een uniek macadres heeft en dat ik niet zomaar daar een router tussen kan plaatsen. Is dat waar of wat is makkelijkste manier? Bij voorbaat vriendelijke dank voor antwoord. ps. pc´s moeten boven ook op netwerk blijven en router vind ik een mooie oplossing omdat pc dan niet hoeft blijven aan te staan. Vr. gr. :D
Link naar reactie
Nagenoeg alle routers en WLAN router/accesspoints hebben in de software een functie om een MAC adres te klonen. Dus je kan de router/AP het benodigde MAC adres gewoon invullen :) kleine aanvulling kies je ervoor om de PC boven gewoon bedraad te houden dan moet je wel je cross cable effe een andere RJ45 en de straight combinatie geven De meeste WLAN router/AP hebben ook een ingebouwde 4 poorts switch en kan je dus kiezen tussen bedraad - draadloos - of een combi ervan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...