Ga naar inhoud

bestanden van andere pc afhalen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb thuis een WinXP pro en een Win 98SE comp staan. Deze zijn met router verbonden met het internet en het werkt allemaal :D Maar nu is mijn vraag: Kan ik bestanden van de harddisk van mijn WinXP comp naar mijn Win98 com uploaden/sturen?? De pc's zijn niet met netwerk kaarten o.i.d. verbonden. Alleen hebben ze beide internet. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:b336982555="The Winning Dutchman"]met gewone Kabel internet kabels UTP heet dat dacht ik[/quote:b336982555] Lijkt erop dat je een router hebt met een 4 poort switch of zo. Als dat zo is moet je effe de netwerksoftware installeren en je kan internetten en bestanden via je LAN oversturen. Lees de FAQ of gebruik de zoekfunctie hoe je een simpele LAN in elkaar zet
Link naar reactie
[quote:da0218760b="Bosje"][quote:da0218760b="The Winning Dutchman"]met gewone Kabel internet kabels UTP heet dat dacht ik[/quote:da0218760b] Lijkt erop dat je een router hebt met een 4 poort switch of zo. Als dat zo is moet je effe de netwerksoftware installeren en je kan internetten en bestanden via je LAN oversturen. Lees de FAQ of gebruik de zoekfunctie hoe je een simpele LAN in elkaar zet[/quote:da0218760b] Ik heb ff een tekeningetje gemaakt => [img:da0218760b]http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.t.m.frederiks/Netwerk.bmp[/img:da0218760b] En welke software moet ik installeren? Liefst gratis software :oops:
Link naar reactie
[quote:15e379b9af="The Winning Dutchman"]De pc's zijn niet met netwerk kaarten o.i.d. verbonden.[/quote:15e379b9af] Nou dat zijn ze wel degelijk. Voor W98: Start>>instellingen>>configuratiescherm>>netwerk>>toevoegen>>protocol>>microsoft>>netbui. Voor XP: Start>>configuratiescherm>>netwerk- en internetverbindingen>>een thuisnetwerk instellen. En dan de instrukties volgen.
Link naar reactie
Ik weet niet of die nodig is, maar ik heb [url=http://213.19.128.215/products_info.php?product_id=11&grp_id=7]deze[/url] Sitecom router met [url=http://213.19.128.215/products_info.php?product_id=80&grp_id=5]deze[/url] Sitecom 10Base-T HUB. En als iemand een stappenplan op internet weet (of er zelf een wil schrijven) kan iemand die dan geven???
Link naar reactie
Dan moet je bestanden delen door in de verkenner met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt delen klikken (c). Klik aan delen, volledig geef eventueel een naam (c). Dan in de verkenner van de andere computer klik op mijn netwerklocaties. Dan moet je de gedeelde schijven en mappen van de andere computer kunnen zien.
Link naar reactie
We zijn een stukje verder maar we zijn er nog niet helemaal. Als ik mijn c schijven op beide pc's volledig deel, en ik dan via verkenner naar Mijn netwerklocaties ga, krijg ik 3 mogenlijkheden: Volledig netwerk, Mijn websites op MSN en de snelkoppeling naar mijn persoonlijke FTP op de pc van de provider. Als ik dan naar Volledig netwerk ga, heb ik weer 3 opties: Microsoft Terminal Service, Microsoft Windows-netwerk en Web Client Network. Op de 1e en de 3e heb ik verder geen mogenlijkheden, maar als ik de 2e open krijg ik de optie Netwerk (zo heb ik mijn netwerk genoemd: wist geen andere naam :lol: ) Als ik daar dan op klik krijg ik (na zeer lang zoeken) de volgende mededeling: "Netwerk is niet toegankelijk. U hebt mogenlijk niet de juiste machtegingen voor deze netwerk bron. Neem contact met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangs machtegingen hebt. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar". en dan klik ik op OK en zo kom ik dus niet op de andere pc. Dit is in Win XP. Als ik vanaf de Win 98SE op de WinXP hardeschijf probeer te komen doe ik het zelfde, en als ik dan nadat ik op Volledig netwerk heb geklikt, kan ik wel op Netwerk klikken, maar dan staat alleen de TINEKE pc er (Tineke is mijn zusje, en die pc staat op haar kamer). Als ik die aan klik heb ik de keuze uit Shared Documents ofzoiets en Tineke's PC (zo heb ik haar harde schijf genoemd toen ik hem deelde. Conclusie: ik kan vanaf de WinXP niet via Volledig Netwerk komen op mijn eigen pc en niet op de Win 98 pc. ik akn vanaf de Win98 niet via Volledig Netwerk komen op de WinXP pc, maar wel op de gedeelde harde schijf van de Win98 pc. Zo, voor dit opstel zou ik best wel een goed cijfer kunnen halen voor Nederlands :lol:
Link naar reactie
Neej, ik heb geen wachtwoord en gebruikersnaam ingesteld tijdens het delen, en hij vraagt er ook niet om als ik verbinding zou willen maken. En ik zie op beide pc maar 1 computertje en dat is het Win98 computertje Nieuw probleem. Aangezien in met mijn WinXP wel in mijn Win98 kan komen heb ik een programmaatje gestuurd, dat wilde ik installeren op de Win98, maar toen kreeg ik op de Win98 een melding dat er iets was met Windows Installer, ik moest de pc opnieuw opstarten. Dat gedaan, dan moet ik me aanmelden bij Win98, maar tijdens dat het aanmeld schermpje verschijnt, verschijnt ook een foutmelding dat de pc geen verbinding kon maken met de DHSP-server (waarschijnlijk die van mijn router), en toen had ik de keuze uit Ja en Nee, welke vraag er stond weet ik niet meer, maar dat had te maken met Lokaal netwerk. Sindsdien heb ik geen internet verbinding meer op de Win98. Belg, ik dank je nu alvast voor je hulp: JE BENT GEWELDIG!!!!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...