Ga naar inhoud

routers... wie heeft er verstand van?


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb nu zo langzamerhand schoongenoeg van dat irritante gedoe met softwarematig internet delen. Ik overweeg nu om een router te kopen. Wie kan mij een router adviseren die niet al te duur is. Het gaat hier om een ISDN internet verbinding, en ik wil de verbinding vanaf alle pc's kunnen verbreken, kan dat met een hardwarematige router? verder hoeft er geen printerserver, firewall, switch, hub bij te zitten. Hoe werkt zo'n router dan? maakt die via een host computer verbinding met internet, of zit er een ingebouwde ISDN adapter in? Verder zag ik onderstaande router bij www.alternate.nl, is dat wat voor mij? tja... veel vragen maar ik hoop dat iemand me wat meer duidelijkheid over die dingen kan geven W-Linx IPLinx DSL Router Pro MB-401S EUR 119.00 Aansluitingen: RJ-45 / WAN Transfersnelheid: 10 Mbps - 100 Mbps Aantal aansluitingen: 4 / 1 Drivers: Win 95, Win NT Standaard: IEEE 802.3, 10Base2, 10BaseT Voorzijde: LED's Achterzijde: 4x RJ-45, 1x printerpoort Overige informatie: LAN Switch snel.: 10/100 Mbps Switch poorten: 4x RJ-45 DB9 WAN: 1x DTE snelheid: 230,4 Kbps PPPoE WAN: 10M PPPoE: Ja IP sharer: 253 IP's Printer server: Ja DHCP/BOOTP server: Ja NAT Firewall: Ja IP Routing: Ja Protocol: TCP/IP DMZ Host: Ja Setup/Monitoring: Web VPN: PPTP bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Over de prijzen kan ik niet oordelen, maar ik heb zeer goede ervaringen met de Cisco 800 series. In de router stel je alle dial-up gegevens in, username, Password, inbelnummmer etc etc. Zodra een client een packet heeft die niet in het eigen subnet thuishoort (aan de hand van zijn eigen ip-adres), zal hij dit packet forwarden naar zijn gateway (het interne ipadres van de ISDNrouter), deze zal vervolgens middels de dial-up inbellen op het internet en al het verkeer routeren, that simple. Ik zag bij de router staan die jij opsomt dat het een DSL-router is, en dus naar mijn idee geen dial-up op kan zetten.
Link naar reactie
Mmmm, dan zal het niet gaan, ze waren vorige jaar iets rond de Hfl. 650,-. Als die router die je noemde een ISDN dial-up optie heeft zou ik die nemen voor het geld, de manier waarop ze werken is voor al die routertjes gelijk. Je zou nog eens bij Zyxel kunnen kijken (Zyxel Prestige 128), deze zijn volgens mij niet zo duur, maar of die in de buurt van € 129,- betwijfel ik.
Link naar reactie
Beste Kanertw (aparte naam) Ik ben begonnen met een Linksys 4 kanaals router Voor EUR 160,- ongeveer. Heeft het even goed gedaan daarna niets dan problemen. Mogelijk een instellingsfout, maar ik kwam er niet uit. Nu de door de provider aanbevolen router geplaatst, zijnde een DrayTek Vigor 2200e en ziedaar het wonder geschiedde - al 2 dagen in de lucht! Ik wacht in spanning af hoe het verder loopt. Overigend is deze router ook voor ISDN geschikt. Prijs is hoger. Omstreeks UER 250,- Maar wat wil je? Voor niks gaat etc :wink:
Link naar reactie
[quote:4f4c2de1da="Sellis"]Zeer goede ervaringen met de Draytec routers![/quote:4f4c2de1da] Me, too... Ik heb dan een variant die alleen kabel/xDSL ondersteunt, maar er is ook een ISDN-variant. Ik kom nog vaak een leuk extraatje tegen dat wordt ondersteunt (naast simpelweg NAT, wordt ook gezorgd dat FTP goed blijft werken wat niet bij alle routers het geval is en ICQ / NetMeeting geven ook geen problemen) Draytek heeft een pluimpje verdient voor zo'n goede router tegen een aantrekkelijke prijs... Neem echt eens een kijkje op http://www.draytek.nl Groet, Phedny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...