Ga naar inhoud

Probleem netwerkkaart + winXP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een netwerkkaart van Sitecom in mijn PC erbij gedaan en nu blijft mijn pc bij het opstarten met winXP zo'n 60 seconden stilstaan. Dit gebeurt op het moment dat de desktop is geladen maar nog niet alle "achtergrond" programma's geladen zijn (zoals firewall, Norton, etc.). Ik heb op de site gekeken van Sitecom maar die hebben geen speciale drivers voor de netwerkkaart en zeggen dat winXP hem zelf moet herkennen. Er zijn dus geen extra drivers nodig. Alleen winXP herkent hem dus niet! XP vraagt om drivers van de fabrikant. Nu heb ik die van win2000 gebruikt (en alle andere versies ook getest) en dan werkt de kaart wel, maar het probleem van de 60sec blijft. wachttijd. Ook een mailsessie met de helpdesk van Sitecom leverde niks op. Wie kan mij hulp bieden? Mijn PC = AMD athlon 1.33 - 256MB - MSI K7a - winXP
Link naar reactie
Kijk eens bij start --> uitvoeren --> msconfig Ga naar het tabblad opstarten kijk eerst of er vreemde progjes opgestart worden zo nee schakel dan alle non-essentiele programma's uit en start opnieuw op, als de computer nu normaal opstart schakel dan een voor een de programma's weer in om zo de boosdoener te achterhalen. :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Je zit op het verkeerde spoor. Je had de kaart werkend, maar je klaagt dat er 60 sec. opstart bijkomt. Als de TCP/IP stack geladen wordt gaat de kaart op zoek naar een DHCP server voor een IP nummer. DAT zijn die 60 sec. Wil je daar vanaf, moet je gewoon een IP nummer invullen in de TP/IP eigenschappen.
Link naar reactie
Heb je een vast IP nummer toegekend gekregen in dat wanadoo 'premium' pakket ? Zo niet, dan is het ip-nummer van je kabelnet een dynamisch nummer, uitgereikt door de DHCP server van wanadoo, en dat duurt altijd even. Als je dit vastzet krijg je geheid vandaag of morgen een 'IP conflict' melding. Beschouw het maar als de prijs voor internettoegang.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...