Ga naar inhoud

backup maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Ronald R. Heb je misschien wat meer informatie? Zo mis ik de informatie of je in die PC nog een andere harde schijf hebt zitten. Zo ja, dan kan je met Norton Ghost Pro 7.0 of hoger en een opstartdiskette uitstekend een ghost maken van de partitie op de opstart-harddisk. De image komt dan op die andere harde schijf te staan. Daarna vervang je de oude harddisk en zet de image terug op de nieuwe harddisk. Met behulp van Power Quest Partition Magic 7.0 of hoger kan je vervolgens de partitie-grootte op je nieuwe harde schijf aanpassen.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties: op de server zijn aangesloten een bootharddisk (1.2 GB) als Master, een CDROM speler op de slave en op de secondary IDE een 30 Gb HD als master(verdeel in partities) voor de diverse applicaties. Tijdelijk heb ik de nieuwe harddisk (40 Gb) op slave gezet.... deze is dus beschikbaar op dezelfde machine Ik kom er nog steeds niet uit.... Ronald
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties: op de server zijn aangesloten een bootharddisk (1.2 GB) als Master, een CDROM speler op de slave en op de secondary IDE een 30 Gb HD als master(verdeel in partities) voor de diverse applicaties. Tijdelijk heb ik de nieuwe harddisk (40 Gb) op slave gezet.... deze is dus beschikbaar op dezelfde machine Ik kom er nog steeds niet uit.... Ronald
Link naar reactie
Deel je nieuwe harde schijf in in 2 partities: 1 primaire van exact dezelfde grootte als je schijf van 1,2 Gb. 1 uitgebreide die minimaal ook deze grootte heeft. De laatste moet je formatteren. Maak een opstartdiskette. Zet Norton Ghost op de opstart-diskette. Start de PC op vanaf de opstartdiskette. Start Norton Ghost en maak een image van de partitie op de 1,2 Gb schijf. Kies voor een zo compact mogelijke image. De andere wil nog wel eens fout gaan. Plaats die image op je nieuwe harde schijf op de uitgebreide partitie. Installeer je nieuwe schijf als master op de primaire IDE. Start de machine mbv de opstartdiskette. Zet met Norton Ghost de image terug op de primaire partitie van je nieuwe schijf. Haal de diskette er uit en start je PC op. Draai SCANDISK (controleren harde schijf). Als alles goed werkt, kan je het image verwijderen of veiligstellen op de andere schijf of op CD. Met behulp van Powerquest Partition Magic kan je de uitgebreide partitie verwijderen of verkleinen. Daarna kan je met hetzelfde programma de opstart-partitie groter maken. Succes.
Link naar reactie
Van alles geprobeerd.... ik heb nu image gemaakt en die op de nieuwe harddisk ingelezen..... nu komt het volgende porbleem... de server loopt vast met de mededeling dat hij de harddisk niet kan benaderen (inaccesable harddisk)..... zet ik diezelfde harddisk in een vrijwel soortgelijke pc dan start ie wel op???? waar kan de fout liggen... het image doet het dus wel maar niet op de pc waar ht nu juist nodig is
Link naar reactie
Het lijkt er op dat de BIOS van je server een hard disk van deze grootte niet ondersteunt. Nu heb je twee opties: 1. Bij de leverancier van de harde schijf een programma downloaden die om de BIOS te omzeilen. Daarna moet je de schijf helaas weer opnieuw partitioneren en dus ook de ghost opnieuw terug zetten. Maxtor, Seagate en Quantum bieden o.a. die optie. 2. De BIOS van je server te flashen. Daarvoor moet je een programma downloaden van de leverancier van het moederbord. Nu hoef je de schijf niet opnieuw te partitioneren. Houdt er wel een beetje rekening mee dat dit ook fout kan gaan. Dan is de BIOS geheel onbruikbaar. Ik schat de kans dat het mis gaat echter kleiner dan 1 op 100. Het kan zijn dat 1 van de 2 opties niet beschikbaar is. Ik heb zelf altijd voor optie 1 kunnen kiezen. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...