Ga naar inhoud

draadloos netwerk verbreekt automatisch na 20min tot 1 uur


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloos netwerkje met een trust setje tussen desktop en laptop. Bij aanzetten van beide apparaten loopt het primamet 802.11 ad hoc en een ip-netwerk. Na ongeveer een 20min tot een uur wordt de verbinding echter verbroken. Pingen levert een time-out op en het netwerk is dus weg. het helpt soms om de adapter in de laptop uit en aan schakelen,maar daarna precies hetzefde vehaal . Opnieuw opstarten helpt wel,maar ook dan komt het weer terug en dat lijkt me toch niet de bedoeling. En ik zoek nu al 6 dagen naar het probleem en word er een beetje radeloos van. laptop en desktop draaien beide op xp pro
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ehmm wat ik graag zou willen weten is.... of dat uitvallen gebeurt tijdens het werken gebeurt... of dat het wegvalt na stilstand (idle) van het systeem.... want het wil nog weleens gebeuren dat door een foutive instelling van een slaap/hibernate mode de verbinding met je draadloze toestellen verbroken word... controleer dat dus even....
Link naar reactie
Ik vermoed dat de Hibernate-mode of stand-by mode van de laptop de optie had om de netwerkkaart uit te schakelen om stroom te sparen, maar zoals je inderdaad zegt zou het fijn zijn als er in 1 of 2 regeltjes werd gezegd watde oplossing was. (Tenzij het zoiets stoms was dat hij zig schaamt :oops: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...