Ga naar inhoud

Harde schijf kopieren met netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil de hele harde schijf van een oude computer kopieren naar een nieuwere, ik wil nml. de oude als proxy/webserver/firewall gebruiken. Ik neem aan dat ik eerst alles van de nieuwe computer moet halen. maar hoe kan ik dan daarna iets daarnaar kopieren? Want dan is de nic ook niet meer geinstalleerd. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
laat ik t effe niet snappe?? :-? opties: bouw netwerkje - crossover - en je oude hd inhoud over het netwerk kopieren hang de oude HD bv slave in je nieuwe PC koop een externe HD rack, kan je oude hd in doen en dan bv via usb aan nieuwe pc hangen en leegtrekken weet niet hoeveel info op oude PC staat, maar wellicht winzip en eea op diskette zetten. regel een brander - knal die in je oude PC brand je gegevens op CDrom en ram die weer in je nieuwe pc :-?
Link naar reactie
[quote:fc8ecf090c="Sellis"]M.b.v. Ghost een image maken en deze op de andere pc zetten? Daarna wel alle drivers e.d. aanpassen aan de andere pc. Suc6[/quote:fc8ecf090c] Dat gaat niet altijd goed met verschillende hardware. Pas nog troubles mee gehad. Nadat het (W2000) ghost image van cdrom op de nieuwe pc was gekopieerd bleef deze bij het opstarten in een zwart scherm steken. Waarschijnlijk verschillende hardware, daar heeft 'n ghost image moeite mee. succes, Henny
Link naar reactie
Mijn ervaring: Voor 'n instelling 'n aantal pc's gekocht. 1 pc geinstalleerd. Daarna 'n ghost image gemaakt en op de andere pc's gezet. Alle pc's werkten incl. de appplicaties. 2 maanden later: 2 dezelfde pc's erbij gekocht. Image erop en de boel blijft hangen tijdens opstarten (zwart scherm, cursor in linkerbovenhoek). Verklaring van de leverancier: nieuwere versie van de bios. Nou, daar sta je dan :-? groeten, Henny
Link naar reactie
Ja kan. Zoals ik al zei verschillende ervaringen. In sommige gevallen maak ik ook liever gebruik van autoinstall van Symantec Ghost (zeker versie 7.5 is de moeite waard). Maar ja dan moet windows al wel draaien! Dus dat heeft ook weer nadelen. Voor grote bedrijven is het zinvol om hiervoor pakketten aan te schaffen, maar op een simpele basisschool (zoals bij ons) ....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...