Ga naar inhoud

onzichtbaar op het netwerk (win98)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al het een en ander gelezen in een topic uit 2001 maar kon niet veel overeenkomsten vinden. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik momenteel in Italië werk en win98 in het Italiaans is geïnstalleerd. Probleem: ik kan gebruik maken van het netwerk (13 PC's), maar ben zelf niet zichtbaar onder "RETE" (=netwerk). Overigens heb ik mijn compu de naam "goes" gegeven en wanneer ik zoek op computernaam dan wordt mijn pc wel gevonden, ook pingen gaat prima (192.168.100.64). Dubbelklik ik echter op de gevonden PC dan krijg ik het bericht "impossibile accedere a\\Goes. Errore sconosciuto 2114" ofwel "unable to access /unknown error 2114". Ook het gebruikelijke delen van bestanden en mappen (rechtermuisknop op betreffende bestand --> eigenschappen --> delen) gaat niet aangezien de optie "delen" ontbreekt. Onder netwerkopties zie ik wel tweemaal TCP/IP staan: "dispositivo di accesso remoto" en "SMC EZ Card 10/100 PCI (moet dit er niet 1 zijn?), overigens zijn deze verder niet geconfigureerd (afgezien van geïnstalleerde gateway: 192.168.100.1.) Wellicht een lang verhaal, maar voornaamste probleem is dat ik hier op kantoor de grootste computernerd ben. Ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...