Ga naar inhoud

Nieuw Netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Deze vraag zal mischien al wel een keer (x1000) gesteld zijn. :oops: Ik wil een netwerk gaan aanleggen, nu nog 2 pc's, om via mijn oude pc gebruik te maken van de scsi scanner. Nu denk ik aan een normaal netwerk kit van 3com of sitecom met een hub, want ik denk dat ik in de toekomst wel een andere pc op het netwerk zal zetten. Wat is verstandig om aan te schaffe en wat niet
Link naar reactie
3Com is goed, maar ook duur. Wat heb je nodig. Voor elke pc een netwerkkaart, indien je een hub gaat gebruiken heb je straight UTP cat 5 kabels nodig. Voor elke pc één. Verder maak je de instellingen op de pc's en voila gaan met die banaan. Indien je ook internet wilt delen en je hebt bijv. kabel of ADSL (of ISDN) kun je misschien beter een router kopen met ingebouwde switch. Een switch is sneller dan een hub aangezien je de bandbreedte niet hoeft te delen. En het voordeel van een router is dat je geen verbinding met internet meer hoeft te maken. Dit alleen in combinatie met een kabel of ADSL verbinding uiteraard. Draytec verkoopt routers in de serie Vigor. Deze zijn erg goed en niet al te duur. Suc6
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:717c626925="dr. dennis"]Deze vraag zal mischien al wel een keer (x1000) gesteld zijn. :oops: Ik wil een netwerk gaan aanleggen, nu nog 2 pc's, om via mijn oude pc gebruik te maken van de scsi scanner. Nu denk ik aan een normaal netwerk kit van 3com of sitecom met een hub, want ik denk dat ik in de toekomst wel een andere pc op het netwerk zal zetten. Wat is verstandig om aan te schaffe en wat niet[/quote:717c626925] Kijk eens voor Repotec netwerkaccesoires bij www.crazypc.nl ! Werkt uitstekend en is lekker goedkoop![/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...