Ga naar inhoud

Merk ethernetkaart???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in 't bezit van een 10/100 ethernetkaart, maar weet niet welk merk het is. Op de kaart vind ik alleen een chip met een logo waarin de letters "rMc" zijn verwerkt. Op de chip zit een code: RTL8193C 19138S1 (Made in Taiwan) De sticker aan de achterzijde vermeld alleen: D30TX 1AC2505198 (Made in China) Door Win98Se wordt wel een ethernetkaart herkend, doch vind geen driver? Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Hoi ! Ga eens naar http://www.kobishi.nl Daar staan o.a. de drivers voor deze RealTek kaarten. Heel veel problemen gehad met deze kaarten trouwens, niet aan de praat te krijgen onder XP. Mocht het niet lukken kun je altijd nog naar http://www.driverguide.com login=drivers pass=all Succes!
Link naar reactie
[quote:a560bbe046] Op 13-05-2002 16:43 schreef MajinBuu: Je hebt een Realtek kaartje Google--> RTL8193C [ Dit bericht is bewerkt door: MajinBuu op 2002-05-13 16:44 ] [/quote:a560bbe046] Heb de driver even van DriverGuide gehaald. Bleek inderdaad een Realtek te zijn. Bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
[quote:0eb7df01dd="Sjoerd Boerhout"]Geen enkel windows herkent een 100 mbitkaartje direct goed. Voor die kaarten heb je altijd losse drivers nodig[/quote:0eb7df01dd] Volgens mij is dit onzin. Waarom zou een 100mbit nic niet goed herkend worden en een 10 wel? Ik heb het bij tig kaarten prima zien werken direct na de installatie. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:26e70aa6da="Edmond Varwijk"][quote:26e70aa6da="Sjoerd Boerhout"]Geen enkel windows herkent een 100 mbitkaartje direct goed. Voor die kaarten heb je altijd losse drivers nodig[/quote:26e70aa6da] Volgens mij is dit onzin. Waarom zou een 100mbit nic niet goed herkend worden en een 10 wel? Ik heb het bij tig kaarten prima zien werken direct na de installatie. mvrgroet Edmond[/quote:26e70aa6da] Mijn ervaring is dat elke windows wel roept dat er een Ethernetkaart gevonden is, maar er niet de goede stuurprogramma's voor kan vinden. Die heb ik ook nog nooit op een windowscd gevonden. Altijd moet ik de losse drivers van de diskette gebruiken. Ik citeer ook even stukje uit de C!T. Mijn hulp om mijn eerste netwerkje aan te leggen. "Veel netwerkkaarten zijn NE2000-compatible en werken goed met een generieke driver, maar zeker bij 100 Mbit/s-netwerkkaarten moet u toch echt een specifieke driver hebben." Volgens Jeroen de Jager en Robbin Ooijervaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...