Ga naar inhoud

router en multikabel


Aanbevolen berichten

Van Multikabel ging een mail uit naar alle abonnees dat het gebruik van routers niet is toegestaan. Onder meer omdat op het netwerk problemen kunnen ontstaan. Met name werden drie merken genoemd die dat zouden veroorzaken. Edimax, Draytek (Vigor) en Nexlan. Bij problemen 1 maal afsluiten als waarschuwing, daarna definitief. Nu vroeg ik mij af over welke netwerkproblemen het zou kunnen gaan. Technische fouten van de router (foutieve signaken cq stoorsignalen oid) of configuratiefouten door de gebruiker. Kan ik me iets bij voorstellen gezien het gebrek aan echte netwerkkennis bij velen (en mij). Verder vroeg ik mij af of de kabelmaatschappij (gemakkelijk?) kan zien of een router wordt gebruikt. Ik heb zelf het idee van wel. De packets die verzonden worden moeten het retouradres van de juiste PC thuis bevatten. Zoiets lijkt me na te gaan. Wie kan mij hier meer over vertellen.
Link naar reactie
NAT-routers bevinden zich tussen private en publieke netwerken. Zij maken de vertaalslag tussen private- en publieke IP-adressen. Het doorsturen van de pakketten is transparant. Noch de verzender, noch de ontvanger kan zien dat NAT wordt toegepast. De 'Address Translation Table' bevind zich in de router zelf. Hier wordt de vertaalslag van IP-adressen bijgehouden. De pakketten die worden doorgezonden bevatten verder geen info over de bron of het retouradres van een computer binnen een LAN. Alleen het IP-adres aan internetzijde. Voor meer info over het NAT-protocol kun je hier kijken: http://www.howstuffworks.com/nat1.htm De netwerkproblemen waaraan Multikabel refereert hebben misschien te maken met de beschikbare bandbreedte. Kabelproviders houden er niet van als er netwerken op hun kabel worden aangesloten. Het verbod op een router lijkt me echter niet toegestaan. Routers kunnen ook uit veiligheidsoverwegingen gebruikt worden met 1 pc. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...