Ga naar inhoud

Netwerk met router en hub


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs mijn alcatel modem getweakt en het werkte perfect, maar ik wil nu een netwerk (3 computers) installeren om het internet te delen.Ik heb in alle computers een netwerkkaart geinstalleerd, maar voor de rest weet ik niet hoe ik het netwerk voor elkaar kan krijgen.Ik heb eventjes het modem met een hub verbonden en de hub met mijn netwerkkaart verbonden, maar ik kon niet het internet opkomen.Als ik het modem direct met mijn netwerkkaart verbind, dan heb ik wel verbinding. Ik heb een NET Hub Level 1 5 port 10 Mbit en de computers draaien op Windows Millenium en Windows 98. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt. Azed. Mimo
Link naar reactie
Zoek even in dit forum. Er staat her en der meerdere malen duidelijk uitgelegd hoe een netwerk te installeren. Maar goed even heel kort. In alle pc's een netwerkkaart met de juiste drivers. In de eigenschappen van je netwerkomgeving Client voor Microsoft netwerken en TCP/IP protocol toevoegen. In de eigenschappen voor TCP/IP geef je alle drie een ander ip nr. bijv. 192.168.1.1 / 192.168.1.2 en 192.168.1.3 Daarna het subnetmask bij alle drie 255.255.255.0 Op het tabblad identificatie de computernaam verschillend, bijv. pc 1 / pc2 en pc3. De werkgroepnaam moet bij elke pc hetzelfde zijn. Op het tabblad configuratie de bestands- en / of printerdeling aanzetten. PC rebooten. In 'deze computer' op de hardeschijf met rechts klikken en kiezen voor delen. Kies je vorm (met of zonder beveiliging. Nu zou je de pc's via je netwerkomgeving moeten kunnen zien. Suc6
Link naar reactie
Dat is geen kwestie van 'slimheid'. Het subnet bepaalt welk deel van het ip-adres wordt gebruikt voor identificatie van de computer en welk voor het netwerk. Bij 255.255.255.0 zijn de eerste 3 delen voor het netwerk, de laatste voor de computer, bij 255.255.0.0 deel je het gelijk op. Omdat je met subnet 255.255.255.0 maar liefst 254 computers in het netwerk kunt hebben is dat doorgaans voldoende. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Ik denk dat ik een tijdje stop met het maken van een netwerk, omdat wanneer ik elke keer de ip-adressen verander, de internet verbindingen niet meer werken. Toch hartstikke bedankt voor de hulp die ik allemaal van jullie heb gekregen. Mimo P.S. Als ik later nog hulp van jullie nodig heb, laat ik het jullie wel weten. M.a
Link naar reactie
Hoho, je laat je toch niet afschrikken door een beetje techniek. Zo moeilijk is het niet. Welke Windowsversies gebruik je? 1. Plaats in 1 pc twee netwerkkaarten. 2. Verbindt kaart 1 met de modem. 3. Installeer daarop gewoon de internetverbinding zoals je noermaal ook zou doen. Niets aan de hand. 4. Activeer dan op die pc voor die kaart, het Internetdelen. Welke Windows heb je op die pc? Het gemakkelijkst is XP. 5. ZOdra je de verbinding deelt, activeert XP op die 2e netwerkkaart in die pc die aan de modem hangt, het netwerkadres 192.168.0.1 met subnet 255.255.255.0 én een DHCP-servertje. 6. Verbindt die 2e netwerkkaart met de hub. 7. Verbindt alle andere computers met de hub en zet hun TCP/IP in op: Adres automatisch krijgen (DHCP). 8. Reboot alle pc's die aan de hub hangen muv de pc die ook aan de modem hangt. 9. Activeer op alle netwerkkaarten MUV!!! de kaart die aan de modem hangt, Bestand en Printerdelen. Rebooten if necessary. 10. Zet alle computers in dezelfde werkgroep. Gebruik een naam anders dan 'workgroup' (al mag die ook hoor) en wijzig dit als eerste op de pc die aan de modem hangt. 11. Maak her en der wat shares. 12. Log op alle pc's in met dezelfde usernaam en wachtwoord. 13. Klaar. groetjes Ed
Link naar reactie
Ik wil de getweakte modem als router gebruiken en geen server-computer, omdat ik niet wil dat de server ook opgestart moet worden (hele dag aan).Ten tweede laat ik me niet afschrikken door een stukje techniek, maar omdat ik alle computers elke keer opnieuw moet instellen (en tig keer herstarten) omdat na elke wijziging van de IP-adressen de internet verbinding niet meer goed werken. Maar kan iemand mij misschien een soort handleiding opsturen van hoe ik een netwerk met 3 computers op kan bouwen vanaf helemaal niets (Router, Hub, soort kabels en instellingen). Misschien dat het mij dan wel lukt. Heel veel dank voor alles (Van niet opgeven).
Link naar reactie
Je kunt je alcatel modem tweaken door wat in de software en instellingen van je modem te veranderen, waardoor je modem als router gaat functioneren en zelf gaat inbellen (geen server nodig voor meerdere computers).Ik heb de instructies van deze site gevolgd.(http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp) Mimo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...