Ga naar inhoud

Routersoftware of windows 98 SE?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag over het aanleggen van een netwerk met kabelinternet. Het is de bedoeling dat vijf mensen gebruik gaan maken van kabelinternet. Een computer zal als server dienen. We hebben reeds een hub en de benodigde netwerkkaarten en kabels. Nu is mijn vraag: wat is er beter om vanuit de server naar de hub te gebruiken voor de verdeling van Internet: het gebruik van routersoftware of de optie binnen Windows 98 SE om Internet te delen? Ik hoop zo voldoende informatie te hebben verschaft. Wie kan mij hierbij helpen?
Link naar reactie
Voor het pure delen maakt het waarschijnlijk niet zo veel uit, maar een router bevat mogelijkheden tot beveiliging, en dat is wel belangrijk. Bovendien heb je met een router vaak geavanceerde opties zoals Portmapping e.d. Dat kan handig zijn als een van de clients een server wil opzetten of services wil draaien. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb 3 comp.op het internet en via de router ook op het netwerk dit alles via een hardware router(Draytec vigor 2200E 159 euro)als je die hebt ingesteld en je met alle pc's het internet op kan deel je de andere pc's en is je netwerk ook klaar wat is het voordeel je hoeft geen comp.aan te laten staan(denk ook aan het opnieuw opstarten van de host comp.want dan valt ook de internet verbindingweg van de client comp.) om met een andere comp het internet op te gaan de router is gemaakt om altijd aan telaten staan dus ook je modem.
Link naar reactie
[quote:f6581b2160] het voordeel je hoeft geen comp.aan te laten staan(denk ook aan het opnieuw opstarten van de host comp.want dan valt ook de internet verbindingweg van de client comp.) om met een andere comp het internet op te gaan de router is gemaakt om altijd aan telaten staan dus ook je modem. [/quote:f6581b2160] Wat gebeurd er dan als je router onderuit gaat door spanningsuitval?
Link naar reactie
[quote:90125a6c2c] Op 01-05-2002 17:16 schreef sjouken: [quote:90125a6c2c] ... [/quote:90125a6c2c] Wat gebeurd er dan als je router onderuit gaat door spanningsuitval? [/quote:90125a6c2c] Dan gaat 'ie weer aan zodra de stroom weer actief is, want de stekker blijft gewoon in het stopcontact. Hij start vanzelf weer op en draait zoals hij voor de stroomuitval draaide. Ik zou zowiezo geen Windows gebruiken om te routeren. Of je gebruikt een PC en installeert hier een Linux- of BSD-distributie op en configureert dit als router, of je koopt een los kastje zoals de voorgestelde Draytek. Windows 9x is zo lek als een mandje als het op netwerk/internet aankomt, zeker als het een serverfunctie moet vervullen. Bovendien kun je nog geen maand draaien zonder reboot. Als je voor Linux kiest, kun je gelijk Samba installeren om als Domain Controller te dienen, dan heb je gelijk een geavanceerde fileserver die vanaf de Windows-clients toegankelijk is. Als een fileserver (of andere server) je niet zoveel boeit zou ik voor een losse hardwarerouter gaan of anders een router-editie van Linux (zoals [url=http://www.freesco.org]Freesco[/url]). _________________ Lyrics. Wasted time between solo's. [ Dit bericht is bewerkt door: MFrazer op 2002-05-01 17:34 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...