Ga naar inhoud

IP-adres weg met XP.


anoniem

Aanbevolen berichten

Reekie, Ken je probleem niet, misschien het verschil tussen computerbeheerder en account met beperkte rechten? :grin: Grtjes.MV _________________ P4 1800MHz;256Pc-133;Ge-force3-Ti200;XPHome RealtecRTL8139Ethernetkaart;1394Netwerkkaart Kan jezelf niet veranderen...... mot met jezelf om leren gaan. [ Dit bericht is bewerkt door: Martijn Verstappen op 2002-04-14 19:12 ]
Link naar reactie
Dit kan gebeuren als het verkrijgen van het IP-adres via de DHCP-server van je internetprovider niet lukt. Windows maakt gebruik van Private IP Addressing waardoor het IP-adres dan verandert. Met ipconfig /renew vraag je dan vervolgens weer de gegevens van de DHCP-server op en krijgt hij weer het juiste IP-adres. In jouw geval kun je de Private IP Addressing uitschakelen; DHCP blijft dan gewoon behouden. Start Regedit (Start -> Uitvoeren -> Regedit) en ga naar [b:98e5178f52]HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesVxDDHCP[/b:98e5178f52] Voeg een nieuwe DWORD-waarde toe met de naam [b:98e5178f52]IPAutoconfigurationEnabled[/b:98e5178f52] Geef deze de waarde [b:98e5178f52]0x0[/b:98e5178f52] en start de computer opnieuw op. Nu zou het probleem voorbij moeten zijn. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Met "Private Ip Adressing" wordt volgens mij iets anders bedoeld, de zogenaamde Private Ranges uit het IP-domein die niet gerouteerd worden. Je zou ook de DHCP kunnen uitschakelen en gewoon het nummer wat je hebt evenals subnet en gateways hard kunnen neerzetten op je netwerkkaart. Verder moet je bi @HOME niet te snel accepteren dat zij dingen van jou vragen en jij die dan moet uitvoeren. ZIj moeten gewoon zorgen voor een werkende verbinding. En als hun DHCP-server het te druk heeft of zijzelf (komt erg veel voor) met de leasetijden zitten te klooien en jij daar last van hebt, dan moeten ze daarmee stoppen of dat anders doen. Kortom, geen ipconfig /renew maar @HOME /draaiomdeoor. groetjes Edmond
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Precies Wieb! Maar nogmaals, wegvallen van ipnummers is bij normaal gebruik een fout van hun. Ze zetten de lease te kort en de DHCP server krijgt het daardoor erg druk, is daar niet op berekend, en dan gaat het mis. Ze zijn ook erg "sterk" in dubbele ipnummers. Belden mij laatst op, dat ik een verkeerd IP-nummer gebruikte. Ik vond dat vreemd, ik krijg dat nummer per slot via DHCP van hun. Nu heb ik een router en ik wist mijn externe ip-nummer niet, dus terwijl ik inlogde op die router dacht ik om de tijd te doden: ik stel even een domme vraag. Dus ik vraag: "Wat is volgens u mijn nummer?" Krijg ik een nummer door dat dus helemaal niet door mij in gebruik was. Dus ik zeg: "Sorry, maar dat nummer heb ik niet." Toen was het even stil, daarna krijg ik te horen: "Oh, OK, maar u hebt toch een verkeerd nummer." Tsja.... toen heb ik het gesprek maar beeindigd. Ze zouden nog terugbellen, maar dat is na 7 weken nog altijd niet gebeurt. Kortom, zij hebben wel een groot netwerk maar het licht niet uitgevonden. Laat ik het zo zeggen. mvrgroet Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...