Ga naar inhoud

Windows 2000 server versus Novell


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Mag ik aannemen dat je zenworks gaat gebruiken van novell voor de snapshots. Een novell server draait altijd stabieler dan windows en bovendien heb je minder zware hardware nodig. Het grote nadeel van novell zit vooral in een heel andere user interface en de vraag hoe werkt het? bij problemen. Expertise in novell is nogal schaars. Om welke novell versie gaat het en waarom wil je zo graag naar Novell? In windows bestaan ook de nodige opties ter vermindering van het beheer. Misschien een tip, ooit van het programma "illusion" gehoord? werkt hetzelfde maar dan lokaal.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Bedenk dat novell-zenworks (alles, inclusief snapshotten) ook op een nt/2000-server kan. Maar ik zal je wel altijd Novell adviseren; sneller, stabieler, veiliger, e.d. Nadeel is inderdaad de expertise; als je zelf al veel weet van windows-servers, moet je novell-kennis verwerven. Extern wordt dat ook steeds moeilijker. Maar ik ben blij dat wij toch met Novell werken. Kan even duren voordat je het in de vingers hebt, maar dan werkt het heerlijk. Als Novell eruit ging bij ons, had ik nog liever FreeBSD/OpenBSD of Linux dan NT4. Win2000-servers zijn wel aardig. Maar dan toch nog liever FreeBSD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...