Ga naar inhoud

beheer vanaf mijn werkplek


anoniem

Aanbevolen berichten

Vanaf mijn werkplek zie ik in de netwerkomgeving de computers welke er zijn aangesloten. Klik ik met de rechter muisknop op een computer en dan op eigenschappen dan zie ik de tabbladen Algemeen en Werkset. Bij werkset zou ik graag het bestandsysteem beheren maar ik krijg de volgende melding: De server \ computer2 is niet geconfigureerd voor extern beheer. Hoe los ik dat op?? Via een tip heb ik het programma VNC geprobeert Ik heb het programma VNC gedownload op het adres: http://www.uk.research.att.com/vnc/. Daarna geïnstalleerd op 2 computers. Na een ½uurtje proberen kreeg ik wel contact met de andere computer maar andersom niet. De bedoeling is dat ik vanaf mijn werkplek 12 andere computers kan bedienen (programma’s in stalleren etc.) Het netwerk is als volgt opgebouwd: Modem -> router -> patchkast -> 13 werkplekken. (geen server dus) Op de werkplekken zijn windows 95 of windows 98se geinstalleerd Heeft iemand ervaring met VNC? Weet iemand een handleiding voor mij ?? Heeft iemand anders een oplossing?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...