Ga naar inhoud

IP-spoofing


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:999725719a] Op 04-03-2002 9:06, schreef roy_startpag: Ik wil me IP spoofen. Weet iemand hoe dat moet? Ik heb weleens geprobeerd wat programma'tjes te downen en daarmee me IP te spoofen. Maar dat werkte niet. Weet iemand met welk programma je je IP kunt spoofen. Of hoe je dit zelf kunt instellen onder Windows (dus zonder programma te downen)? [/quote:999725719a] Het is niet mogelijk om je IP te spoofen in Windows. Het Winsock-protocol staat dat niet toe. Als je dat per se wilt doen (ik kan eerlijk gezegd maar één reden verzinnen: DOS-aanvallen) moet je Unix/linux-systemen gebruiken. En zelfs dan heeft het veel voeten in aarde. Ik betwijfel of je daartoe qua kennis in staat bent. Anders had je de vraag hier niet gesteld :wink: Over IP-spoofen heerst overigens veel onduidelijkheid. Het is niet zo dat je zomaar even een ander IP kunt aannemen en vrolijk verder kunt surfen. Met een gespoofd IP kun je alleen data verzenden, niet ontvangen. Als je je IP wilt verbegen - wat iets heel anders is - kun je gebruik maken van proxyservers (www, ftp) of socks-servers (irc, instant messaging). Kijk op http://www.proxys4all.com voor meer informatie.
Link naar reactie
Een vriend van mij heeft z'n IP gespoofd in Windows. Met een, een of ander progje wat-tie van een intersite heeft gedownd (ik zal maar niet zeggen waar). Hoe kan dit dan? Ik weet dat je via Windows je IP niet kan spoofen. Maar in die DOS-box in Windows moet dat toch wel lukken? Of heb ik dat mis? (teminste ik had op een site op internet gelezen dat, dat kon via Unix-based OSs en DOS). Een proxy heb ik ook overwogen voordat ik dacht aan IP spoofing. Maar een proxy werkt toch alleen maar bij websites, en niet op mij IP af te schermen in b.v. de header van een e-mail? Wat ik wil doen is mij IP afschermen zodat iemand mij niet zo gauw kan hacken. En zodat mij IP in de header van een e-mail afschermd is? Is dit dan mogelijk met een proxy? Ik heb zelf ook Linux (duel boot), dus als het niet kan in Windows, dan kan ik het eens proberen via Linux. [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-03-06 13:11 ]
Link naar reactie
Blijkbaar is dit een vraag die in een hackersform tussen hoort. Ik d8 dat dit wel een normale vraag was. Je IP verbergen hoeft niet direct te betekenen dat je daarmee wil gaan hacken. Ik wil gewoon anoniem blijven bij het versturen van e-mail(contacten ICQ + MSN hoeven mij IP niet te weten). Maar tis begrijpelijk dat jullie mij nu niet verder willen helpen. Je weet niet wat iemand ermee wil als die zo een vraag post. Jammer. Maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. In ieder geval toch bedankt voor jullie reacties. En ik zal zulke vragen voortaan maar hier niet meer posten. Mijn excuses hiervoor. [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-03-06 13:20 ]
Link naar reactie
[quote:610a979c24] Op 06-03-2002 13:18, schreef roy_startpag: Blijkbaar is dit een vraag die in een hackersform tussen hoort. Ik d8 dat dit wel een normale vraag was. Je IP verbergen hoeft niet direct te betekenen dat je daarmee wil gaan hacken. Ik wil gewoon anoniem blijven bij het versturen van e-mail(contacten ICQ + MSN hoeven mij IP niet te weten). Maar tis begrijpelijk dat jullie mij nu niet verder willen helpen. Je weet niet wat iemand ermee wil als die zo een vraag post. Jammer. Maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. In ieder geval toch bedankt voor jullie reacties. En ik zal zulke vragen voortaan maar hier niet meer posten. Mijn excuses hiervoor. [/quote:610a979c24] Kijk als je vragen gaat stellen over IP-spoofing dan kun je rekenen op sceptische reacties. Dat zijn geen zaken waarmee de gemiddelde internetgebruiker zich bezighoudt. Om op je vraag terug te komen (die kun je hier rustig stellen), het is technisch niet mogelijk om vanuit Windows je IP te spoofen. Ook niet vanuit een DOS-box (dan zit je nog steeds in Windows en gaat het dataverkeer via de Winsock). De enige eenvoudig toepasbare manier om anoniem e-mail te versturen is dat via een gratis service als Hotmail te doen terwijl je via een proxyserver surft. Hotmail stuurt dan wel het IP-adres door, alleen is dat van de proxy. Wil je anoniem zijn met ICQ/MSN dan moet je verbinden naar een SOCKS-server. Dat werkt op een vergelijkbare manier als een proxyserver: je neemt het IP-adres van de SOCKS-server aan die je dataverkeer doorsluist. Publiek toegankelijke SOCKS-servers zijn nagenoeg niet te vinden. Je hebt wel programma’s die ze opsporen. Op eerder genoemde website vind je de informatie die je nodig hebt.
Link naar reactie
[quote:edacc42164] Het is niet mogelijk om je IP te spoofen in Windows. [/quote:edacc42164] Dit is met de nieuwe versie's van windows wel mogelijk. Waar het om ging was de implementatie van RAW sockets. Hierbij kan de header van een IP pakket aangepast worden. Deze stond in de documentatie van winsock wel gedocumenteerd, maar werkte niet. XP en WIN2000 hebben deze funcionaliteit wel. Je geeft het "hack" argument voor het spoofen maar dat gaat niet op. Je kunt wel surfen via een proxy, maar als iemand een poortscan doet op je lokale adres maakt het niet uit dat je zelf via een proxy internet. Het is beter om een goede firewall te gebruiken welke geen melding naar buiten geeft. Onder windows zie je nogal veel firewalls die poorten openzetten en een melding geven wanneer iemand een connectie maakt naar zo'n poort. Dit is natuurlijk een lokkertje voor hackers.
Link naar reactie
[quote:1713e75fbe] Als ik zo een proxy heb geïnstalleerd, kan ik dan zelf testen (op mijn eigen pc waar die proxy opstaat) of ik daadwerkelijk anoniem ben? Of kun je dat zelf niet testen. [/quote:1713e75fbe] Goede anonieme web-proxies kun je hier vinden: http://www.the-cloak.com http://www.magusnet.com/proxy.html Uitgebreid testen voor anonimiteit kun je hier: http://stealthtests.lockdowncorp.com/ Groetjes, Noztra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...