Ga naar inhoud

Probleem IP onder Win XP Professional


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Op dit moment draai ik een thuisnetwerkje waarmee ik mijn internetverbinding deel. Alleen praten met een andere PC buiten de LAN via MSN en NetMeeting werkt niet (ik heb het hier voor de duidelijkheid over spraak). Ook het verzenden van bestanden wil maar niet lukken via MSN. Ik heb de hele dag geprobeerd mijn IP adres te achterhalen. Echter, alleen het iP adres van de server is bekend. Het IP adres van de client is echt NERGENS te vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil weer graag de volledige functionaliteit van de programma's terug. Overigens zijn er geen proxy's en firewalls ingeschakeld. Alvast bedankt voor het antwoord! [ Dit Bericht is bewerkt door: Web-Pi op 2002-02-22 19:03 ]
Link naar reactie
Het netwerk is als volgt opgebouwd: PC 1: 2 NICs: 1 Intel adapter vor kabelinternet 1 Realtek 100 Mbit PC 2: 1 Realtek 100 Mbit Verder geen HUBs of switches. Draait met TCP/IP, Client voor Microsoft netwerken en natuurlijk ICS. Ook bestands- en printerdeling is aanwezig. Firewall is uitgeschakeld. beide PCs draaien WinXP Prof.
Link naar reactie
Het interne adres van mijn NIC is wel bekend bij IP config. Nu wil ik echter ook graag het externe adres te weten komen. Zo heeft mijn server wel een extern adres (op een andere NIC trouwens), maar mijn client alleen een intern adres via DHCP (dus in dit geval 192.68.0.xxx). Ik wil gewoon graag NetMeeting draaien en een bestand/foto verzenden met MSN. Dit is nu onmogelijk, omdat er geen IP bekend is om mee te communiceren.
Link naar reactie
[quote:af440aca3e] Op 25-02-2002 17:34, schreef Web-Pi: Het interne adres van mijn NIC is wel bekend bij IP config. Nu wil ik echter ook graag het externe adres te weten komen. Zo heeft mijn server wel een extern adres (op een andere NIC trouwens), maar mijn client alleen een intern adres via DHCP (dus in dit geval 192.68.0.xxx). Ik wil gewoon graag NetMeeting draaien en een bestand/foto verzenden met MSN. Dit is nu onmogelijk, omdat er geen IP bekend is om mee te communiceren. [/quote:af440aca3e] Je client heeft idd maar 1 IP, het interne. Naar buiten toe heeft alleen je server een IP. Wil je dus Netmeeting of filetransfer via MSN op je client draaien dan zul je moeten zorgen voor portforwarding. Dat wil zeggen dat als iemand contact maakt met een bepaalde poort op jouw IP nummer (dus met jouw server !!) dat dit dan geforward wordt naar je client. Met andere woorden informatie die naar je netmeeting / MSN filetransfer poorten verzonden wordt wordt dan dus netjes doorgestuurd naar de client via zijn interne IP. Van buiten af is hier niets van te merken en lijkt het net of netmeeting / MSN draait op de server i.p.v. op de client. Met ICS zul je dit niet voor elkaar krijgen, je zult dus iets geavanceerdere methoden moeten zoeken om je internet te delen (of alleen nog maar netmeeting / MSN draaien op de server).
Link naar reactie
OK dus als ik het goed begrijp moet ik eigenlijk een poort op de server gaan sharen. Dan kan ik hierdoor NetMeeting en MSN blijven gebruiken. Al zou ik dan WinProxy of Sygate gebruiken, dan moet het lukken? Erg moeilijk om hier iets van te maken. En dat voor alleen maar een beetje Netmeeting. In ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ga het proberen. Greetz, Web-Pi
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...