Ga naar inhoud

Zenworks voor desktops


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:42c4c1fbfa] Op 05-04-2002 9:59 schreef Captain_Kansloos: Is dit nou een serieuze vraag? How about: In windows verkenner naar de map toegaan waar het geinstalleerd staat (C:program filesmapwaarhetinstaat) en daar het juiste programmaatje vinden? [/quote:42c4c1fbfa] Natuurlijk is dit een serieuze vraag! Natuurlijk had ik al gekeken of Zenworks daar tussen stond, maar daar staat hij niet! En sommige zeggen dat je hem via console one moet openenen!
Link naar reactie
Hallo, Ik heb om te testen 2 pc's gekregen. Op een heb ik novell geinstalleerd en op de andere win98. Nu moet ik gaan kijken wat de mogelijkheden zijn van Zen for desktops. Ik zit hier namelijk op een school en daar willen ze ZEN gaan gebruiken. Ik heb de cd van ZEN. Ik heb ZEN dus geinstalleerd op de server wordt hij nu ook geladen alleen waar kan ik nu de policy's aangeven?
Link naar reactie
Als je zenworks wil testen/gebruiken dan moet je het volgende doen. Installeer op de werkstation de laatste novell client, in jouw geval Client 3.32. Installeer op de server Zenworks voor desktops. Heb je versie 3 of 3.2 dan moet je ook consoleONE 1.3.2 installeren. Je kan namelijk met 3 en hoger geen nwadmin meer gebruiken, alleen concole1 1.3.2 en hoger. Zorg ook dat je alle service packs geinstalleerd hebt die van toepassing zijn, van Netware en Zenworks en de client. Om nu goed te kunnen testen kan je het beste op de zenworks cd-rom kijken. Hier staat een handleiding op om zenworks te testen. Het is een stap voor stap handleiding dus vrij gemakkelijk te gebruiken. Zoek de hoofdstukken op die je nodig hebt en volg die. Op je vraag dat je dus geen icon kan vinden, dat klopt dus want je installeerd zenworks op de server en de novell client zorgt dat het op de werkstation ondersteund wordt. En de policies kan je dus aanmaken met console1, maar dat staat precies aangegeven in de handleiding. Fontsys in eindhoven geeft ook cursussen zenworks die niet duur zijn. Dan krijg je een goed idee van de mogelijkheden en hoe je dat moet toepassen. Veel succes, Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...