Ga naar inhoud

Internet sharing probleem in thuisnetwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds ik over kabelinternet beschik ook een klein netwerkje thuis liggen met de bedoeling om internet te delen. Het netwerk bestaat uit slechts 2 pc's die verbonden zijn met een crossed-over netwerk-kabel. Sinds enige tijd werkt het netwerk niet meer naar behoren. Het internet wordt gedeeld via winproxy dat als dhcp-server fungeert op de w2K machine met de bedoeling een ip-adres toe te kennen aan een client met w98se. In het begin werkte alles zoals het moest ik kon internetten en e-mailen vanop de client. Maar plots lukt dat niet meer en ik kan ook niet meer aan de gedeelde bestanden op de pc's. Ik heb al vanalles geprobeerd om het op te lossen , heb bv sygate geïnstalleerd maar de dhcp-server van dat programma geeft geen correcte ip's noch subnet-mask zelfs als ik het bereik handmatig instel. Zelfs een eenvoudig netwerk met vaste ip's zonder internet lukt niet meer. Ik vrees eigenlijk dat het probleem bij mijn w98se -client zit die niet echt geschikt is om in netwerk te functioneren. Klopt dit of is er iets anders dat ik over het hoofd zie.
Link naar reactie
[quote:19b4be4a71] Op 03-02-2002 16:54, schreef boomertje: Ik heb sinds ik over kabelinternet beschik ook een klein netwerkje thuis liggen met de bedoeling om internet te delen. Het netwerk bestaat uit slechts 2 pc's die verbonden zijn met een crossed-over netwerk-kabel. Sinds enige tijd werkt het netwerk niet meer naar behoren. Het internet wordt gedeeld via winproxy dat als dhcp-server fungeert op de w2K machine met de bedoeling een ip-adres toe te kennen aan een client met w98se. In het begin werkte alles zoals het moest ik kon internetten en e-mailen vanop de client. Maar plots lukt dat niet meer en ik kan ook niet meer aan de gedeelde bestanden op de pc's. Ik heb al vanalles geprobeerd om het op te lossen , heb bv sygate geïnstalleerd maar de dhcp-server van dat programma geeft geen correcte ip's noch subnet-mask zelfs als ik het bereik handmatig instel. Zelfs een eenvoudig netwerk met vaste ip's zonder internet lukt niet meer. Ik vrees eigenlijk dat het probleem bij mijn w98se -client zit die niet echt geschikt is om in netwerk te functioneren. Klopt dit of is er iets anders dat ik over het hoofd zie. [/quote:19b4be4a71] De 'server' draait win2000? Doe dan makkelijk en geef beide computers een vast IP en subnetmas. Installeer ICS onder win2000 en klaar.
Link naar reactie
leuk die info van jouw maar daar heb boomertje niet zoveel aan. Win98SE zelf kan prima in zo'n netwerkje draaien. Daar licht het niet aan. Wat vaag is, is dat je zegt dat het 'zomaar ineens' niets meer doet. Heb je niet iets geinstalleerd of verwijderd of de configuratie aangepast. Meestal verschijnen problemen niet vanzelf. Zij de netwerk kaarten nog oke? Probeer alles weer vanaf het begin op te bouwen. Dus eerst proberen alleen een netwerkje te krijgen, dan proberen internet te delen. Het is moeilijk om van buitenaf hiervoor een kant en klare oplossing te vinden.
Link naar reactie
[quote:9d315f3096] Op 05-02-2002 20:15, schreef Frans van Galen: Ik draait 2jaar met ICS. Sinds december 2001 draai ik via een hub op 3 pc's en als ik een notebook ter beschikking heb met 4. Alles onder ME, filesharing, printers e-mail en internet, snel en voordelig - net de NS :smile: Maar problemen met ICS komen door een corrupt register mbt ICS. Als ICS geinstalleerd en daarna weer uninstalled wordt blijven er dubbele gegevens achter en dan werkt het zootje niet meer. Heb ik niet uitgevonden maar Tim Higgins met zijn site http://www.timhiggins.com die hij nu aan het ombouwen is. Op basis van zijn gegevens heb ik alles aan netwerk in configuratie/system/netwerk gewist aan kaarten en protocollen, de hele bubs. Niet opstarten daarna! Verder ICS gedeïnstalleerd en dan in het register onder hkey_local_machinessystemcurrentControlSetServices controleren of de key ICSharing weg is. Zak naar beneden naar class daar zie je 4 opeenvolgende keys de laatse is NetTrans. Dit zijn de keys voor je netwerkkaarten etc. Daar je in system alles hebt weggehaald, hier ook alles weghalen. Klaar. Machine opstarten, plug en play zet de netwerkkaarten weer in het systeem, filesharing installerenherstarten en nu pas ICSharing weer installeren zoals het hoort, Dan werkt alles weer mits de juiste protocollen geladen zijn en de goede parameters voor de protocollen. Bij mij werkt het perfect [/quote:9d315f3096]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...