Ga naar inhoud

HELP Probleem met router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben samen met een vriend van me een netwerk aan het aanleggen zodat we games kunnen spelen en internet kunnen delen. Het netwerk werkt nu, we hebben net kabel internet gekregen en hebben een router aangeschaft een van sitecom. We kunnen met de computer nu niet op internet komen. We kunnen wel op de router instellingen veranderen maar de router maakt geen verbinding met internet. HElp ons we moeten namelijk 8 mensen het internet op helpen. We hebben trouwens ook een sitecom 8-poorts hub er tusssen zitten. kabelm-router-hub-8 computers Hierboven zie je de aansluitvolgorde. We hebben van de internetprovider gegevens gehad en we hebben internet via DHCP.
Link naar reactie
Zie geen aansluitvolgorde, maar wat me meer interesseert, is wat voor gegevens de PC's zelf laten zien. Dus: Wat is IP adres van de PC SubnetMask DNS-servers etc... Hoe bedoel je dat precies, dat de router geen verbinding maakt met het internet? Bedoel je dat jullie via de pc's niet op het net kunnen komen, of dat de router echt geen verbinding maakt? Als de router-switch een DCHP cliënt voor het internet gedeelte (WAN) heeft, schakel dat in en kijk even na, of de router-switch wel een IP adres toegewezen krijgt. Krijgt die dat niet, dan moet je waarschijnlijk ook de naam van de router wijzigen, in de naam die je van je provider hebt gekregen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...