Ga naar inhoud

ICS Probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Om met meerdere computers tegelijkertijd gebruik te kunnen maken van een ADSL verbinding heb ik ICS geïnstalleerd. Tot op heden is het mij echter nog niet gelukt om met de cliënt computer verbinding te krijgen met het Internet. Ik weet echter niet wat ik fout doe of verkeerd staat ingesteld. De server maakt goed verbinding met Internet. Verder kan ik alle interne IP-nummers pingen ook kunnen de cliënt de ‘pagina’ van het Alcatel-modem bekijken maar verder dan het modem komen ze niet. Ook hebben alle cliënt een goed IP-nummer gekregen en zijn er geen dubbele IP-nummers. Verder heb ik mijn ZoneAlarmPro firewall ingesteld dat de locale computers verbinding mogen maken met het Internet. Weet iemand wat ik fout doe? Technische gegevens: Win98SE, KPN Mxstream, Planet Internet, ZoneAlarmPro.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie! Ik heb eerst geprobeerd om het ipadres van de server in te voeren bij de gateway etc. maar dat leverde niets op. Toen heb ik de instellingen van de server nog eens goed bekeken en heb daar wat met de netwerkadapters zitten spelen en toen bleek dat een van beide netwerkadapters verkeerd ingesteld stond. Daardoor had ik wel rechtstreeks contact met het Alcatel modem maar niet met het Internet. Toen ik dat aangepast had had ik wel contact met het Internet (eindelijk na een heel weekend prutsen......). Nogmaals bedankt voor de reactie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...