Ga naar inhoud

E-mail met meerdere gebruikers beheren e.d.


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn werk willen we een nieuw syseem opzetten m.b.t e-mail. Op de mailserver hebben we Exchange draaien. Maar er maken 4 gebruikers deel uit van 1 e-mail adres, waar dagelijks veel mail op binnenkomt. Elke gebruiker moet deze mail ook kunnen lezen enzo. Vandaar dat we nu Outlook Express hebben ingesteld op min 3 dagen op de server laten staan. Maar nu willen we van dit systeem af i.v.m. personeels uitbereiding. De wens is om 1 verzamelbak te maken waaruit de diverse gebruikers de berichten kunnen lezen, en zodra ze deze gaan behandelen (dat kan enkele dagen duren in sommige gevallen) moet het voor de gebruiker mogelijk zijn om het betreffende bericht in een andere folder te plaatsen (of te markeren als behandeld). Er zijn nog meer wensen die we hebben, maar ik laat het voor nu maar even hier bij. Hopelijk heeft iemand een idee. Overigens zouden we op de server liever Exchange blijven draaien, maar op de pc's van de gebruikers mag elk willekeurig pakket geinstalleerd worden (zoals outlook(-express) of pegasus of lotus.)... Maar wel een Windows (of DOS) omgeving.
Link naar reactie
Je zult op de PC's Outlook moeten gaan draaien. Het beste is dan Outlook op een Windows NT/2000/XP machine. Je kunt dan als een PC door meerdere mensen gebruikt wordt, onder ieder gebruikersaccount een Exchange mailbox instellen. Je stelt dan dus gewoon voor iedereen zijn eigen mailbox in en daarnaast geef je de betreffende mensen rechten op een algemene mailbox. Het grote verschil tussen Outlook en Outlook Express is dat je met Outlook op de server blijft werken en met Outlook Express (en al die andere mail-clients) je de mail naar de lokale PC haalt. Bovendien is Outlook min of meer ontwikkeld om samen te werken met een Exchange server, dus snap ik eigenlijk niet waarom je wel Exchange hebt draaien, maar geen Outlook.
Link naar reactie
Die gezamelijke e-mail account, die kan iedereen bekijken en beheren? Dat moet ik neem ik aan alemaal in Outlook instellen, of moet ik ook nog wat in Exchange instellen. Enkel gebruikers in het pand gebruiken wel outlook, maar niet de geavanceerde mogelijkheden daarvan. Daar komt bij dat ik er nog maar kort werkzaam ben, maar dat ik de mogelijkheid heb, veel van de verouderde systemen die ze hebben staan te refreshen, en alles een beetje nieuwer en stabieler kan maken. Zelf heb ik nog bijna geen kennis van Exchange, vandaar mijn vraag. Ik weet dat het samen kan werken, maar ik weet absoluut niet hoe... Is er ergens een goede link op het internet die mij verteld hoe ik beide moet instellen! Ik neem aan dat het voor agenda mogelijkheden het zelfde werkt?
Link naar reactie
Wij zitten met eenzelfde situatie, nl. op een basisschool moeten alle leerkrachten en leerlingen op elke machine hun mail kunnen lezen en daarnaast moet de mail voor de directie voor beide directieleden te lezen zijn. Dit hebben we als volgt opgelost. Op de NT4 server draait Exchange 5.5 . Op de werkstations (Win 98 SE) Outlook 2000 geïnstalleerd. Iedereen heeft een eigen e-mail account en daarnaast bestaan er nog gezamenlijke e-mail adressen. Door in Outlook te configureren als zakelijk en daarna aan te geven dat het profiel opgegeven moet worden, kun je gebruikers aan Outlook toevoegen. De situatie wordt dan als volgt. Iemand logt in met zijn/haar username op net netwerk, opent Outlook en krijgt een keuzelijst te zien. In deze lijst kiest de gebruiker zijn/haar naam en zijn/haar email box wordt geopend. Daarnaast is er één gezamenlijke agenda en adresboek. De mail die op het gezamenlijke account binnenkomt wordt gedistribueert naar de gebruikers die lid zijn van dat gezamenlijke account. Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders lees ik het wel. Suc6
Link naar reactie
Elke gebruiker heeft wel zijn eigen systeem, dus niet gedeeld ofzo. Verder zijn er van de 4 maar twee met een eigen e-mail adres en alle 4 dus gebruikmakende van het verzamel-e-mail adres. Welke rechten zijn er eigenlijk te geven voor dat verzamel-adres? Bedankt voor de info. Het is wel redelijk duidelijk uitgelegd. Ik zal het komende week eens op mijn werk uitproberen! Bij vragen zal ik zeker hier terugkomen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...