Ga naar inhoud

cables bij getweakte modem


anoniem

Aanbevolen berichten

Een crosscable gebruik je voor de verbinding tussen 2 netwerkkaart/hubs. Niet voor een modem dat ik weet, tenzij het een kabel, ADSL modem is waar ik geen ervaring mee heb. Wat ik wel weet is dat het tweaken van een modem geen verschil zou moeten maken met wat voor een kabel je van modem naar aansluitpunt gebruikt.
Link naar reactie
Klopt. Ik heb Alcatel getweakt en 2 comps via HUB gekoppeld terwijl het Alcatelmodem in de Uplink zit van de HUB. Uiteraard heb ik eerst de boel gefaseerd opgebouwd, door eerst het modem direct aan 1 ethernetkaart te hangen. Met o.a. VPN (virtual Private Netwerk) en inbel icoon aanmaken. Dezelfde (zelfgemaakte) UTP kabels die ik eerst gebruikte om de PC rechtstreeks aan het modem de koppelen, zitten nu in de HUB. Het bij het modem (of was het bij de HUB?) bijgeleverde korte UTP kabeltje zit in de UPlink van de HUB en het modem. De crossed kabel is alleen maar goed voor direct tuseen ethernet PC 1 en Ethernet PC 2. Als je weet hoe het in elkaar steekt en gereedschap hebt, kun je aan één kant de RJ stekker eraf knippen en een nieuw RJ eraanzetten, maar dan "straight" Greetz, zabadak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...