Ga naar inhoud

Mxstream met 100 mbs LAN netwerk.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb al enig tijd een mxstream aansluiting, draaiend over een 10 mbs netwerk. er zijn 3 pc op aangesloten en alles werkt goed. Ik wil alleen graag het netwerk upgraden naar een 100 mbs lan, met 10/100 mbs switches, inplaats van de 10 mbs hubs die er nu zitten. gaat dit zonder problemen ? volgens KPN, werkt Mxtream alleen met een 10 mbs netwerk, en moet de netwerkkaart of half duplex staan. iemand hier ervaring mee ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:e7934ded82] Ik wil alleen graag het netwerk upgraden naar een 100 mbs lan, met 10/100 mbs switches, inplaats van de 10 mbs hubs die er nu zitten. [/quote:e7934ded82] een switch kan 10/100 tegelijk aan dan moet het toch gewoon gaan? jah dat vind ik ook. ik heb ook een mxshit verbinding met een 100Mbs netwerk verderest aleen vanaf het modem is 10mshit
Link naar reactie
Snelheid en duplexinstellingen gelden alleen van poort naar poort, dus voor de communicatie tussen 2 devices. BIj snelheidsverschillen moet het tussenliggende device (switch/hub) bufferen of zal als dat niet lukt de data die hij niet kwijt kan weggooien in de bittenbak. Ethernet zorgt er dan voor dat het nogmaals verstuurd wordt. Vraag is waarom je naar speed 100 wilt, om een 10 mb LAN vol te blazen moet je echt van goede huize komen hoor. Meeste bedrijfsnetwerken met honderden en duizenden clients werken maar op 10 half zelfs. Das voor normaal verkeer voldoende (inter-server verkeer is iets anders, daar kan 100 zelfs te weinig zijn en gigabit benodigd). mvrgroet Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...