anoniem Geplaatst: 20 maart 2009 Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Mensen ik zit met een probleem. Ik moet van een server de bestanden kopieren naar een andere server wegens ruimte gebrek. Maar hoe krijg ik het gemakkelijk overgekopieerd met behoud van de Permissies. Kan dit alleen met programmas zoals robocopy? of is er ook een andere manier voor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2009 Als het allebei servers zijn met Windows Server 2003 R2 of Windows Server 2008 heb je Distributed File System tot je beschikking. DFS is eigenlijk bedoeld om data die verspreid staat over meerdere servers, onder 1 namespace te benaderen. Stel je hebt twee servers, op de een staat een share 'Data1' en op de andere staat een share 'Data2'. In plaats van '\\server1\data1' en '\\server2\data2' kun je '\\domein.local\dfs\data1' en '\\domein.local\dfs\data2' gebruiken. Daarnaast kun je met DFS data repliceren tussen meerdere servers. Je zou DFS dus op beide servers kunnen inrichten, data repliceren en op de oude server kunnen deinstalleren. Als je geen Windows Server 2003 R2 of Windows Server 2008 hebt kun je gebruik maken van het programma 'Vice Versa'. Als het goed is worden hiermee ook de rechten op de bestanden meegenomen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen