Ga naar inhoud

Advapi locks out useraccounts


anoniem

Aanbevolen berichten

NT4 server als PDC, W2K Pro als client. Sinds ik mijn wachtwoord heb gewijzigd, wordt door de PDC mijn useraccount continu gelocked door verkeerde aanmeldingen van de Advapi service. Zoektochten op het internet leverde alleen verhalen op over de NSA en onduidelijkheden over wat deze service nou wel of niet doet, de melding die in de venetviewer staat meldt het volgende: Event Type: Audit Failure Event Source: Security Event Category: Logon/Logoff Event ID: 529 Date: 19-12-2002 Time: 8:36:18 User: SYSTEM Computer: PDC Description: Aanmeldingsfout: Reden: Onbekende gebruikersnaam of onjuist wachtwoord Gebruikersnaam: rza Domein: Aanmeldingstype: 3 Aanmeldingsproces: Advapi Verificatiepakket: MICROSOFT_AUTHENTICATION_PACKAGE_V1_0 Werkstationnaam: PDC Data: Iemand enig idee?
Link naar reactie
Heb je toevallig op de machine waar je password veranderd is ook drive mappings naar de server liggen ? Drive mappings worden namelijk door de server onthouden met daarbij de aanmeldings gegevens. Wanneer het wachtwoord veranderd klopt het niet meer omdat voor de mappings een andere user/wachtwoord gebruikt is. Wanneer dit het geval is moet je eerst alle drive mappings verwijderen dan het wachtwoord veranderen en opnieuw proberen. Ik weet niet of dit de oplossing is maar het valt te proberen.
Link naar reactie
Drivemappings worden aangemaakt door het script, had na het wijzigen opnieuw aangelogd met het nieuwe wachtwoord. Maar ik denk wel dat ik erachter ben, ik heb op mijn pc lokaal een tool draaien voor alerts die aanmeld op de pdc om mail te verzenden, hier staat mijn gebruikersnaam en password in die dus niet aangepast waren :oops: , ik ben alleen op een dwaalspoor gezet omdat in de evnet bij werkstation de naam van de pdc staat, dit schijnt echter een misleiding te zijn die door advapi wordt veroorzaakt, althans, kwam dat tegen op internet. Ik heb de lokale wachtwoorden ook aangepast en tot nu toe heb ik niks in de eventviewer tevoorschijn zien komen. Tnx anyway :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...